BİS710 Uzmanlık Alan Dersi

5 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BİS710
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. YAŞAR SERTDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İLKER ÜNAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Kemal ARSLAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Teorik bilgi ile pratik uygulamaların harmanlandığı bu ders, ilgili alanlardaki güncel gelişmelerin takibi ve öğrencilerin akademik araştırmalar yapabilmeleri için gerekli metodolojik araçları geliştirmelerine olanak sağlar.

Dersin İçeriği

Bu ders, biyoistatistik uzmanlık alanında derinlemesine bilgi ve beceri kazanmalarını hedefler. Dersin içeriği, öğrencilerin danışmanları ile birebir çalışarak uzmanlık alanlarına özgü projeler geliştirmelerini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Ders için spesifik bir ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Anabilim dalı dökümanları

Notlar

Anabilim dalı dökümanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyoistatistik alanında araştırma yapma ve özgün proje geliştirme becerileri kazanır.
ÖÇ02 Güncel literatürü analiz eder.
ÖÇ03 Teorik bilgi birikimlerini artırarak, alanlarındaki profesyonel ve akademik kariyerlerine katkı sağlayacak yetkinlikler kazanır.
ÖÇ04 Tez önerisi hazırlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır,
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır,
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve Temel Kavramlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Veri Toplama ve Örnekleme I veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Veri Toplama ve Örnekleme II veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Temel Veri Analizi Teknikleri I analiz Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Temel Veri Analizi Teknikleri II analiz Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Araştırma Tasarımı I okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Araştırma Tasarımı II okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 İleri İstatistiksel Yöntemlere Giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 İleri İstatistiksel Yöntemler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Literatür Analizi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Proje oluşturma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Proje İlerlemesi ve Geri Bildirim Okuma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Proje Çalışmalarının Tamamlanması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Proje Sunumları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 126
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,04
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.09.2024 02:03