HEM730 Yüksek Lisans Tezi

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM730
Ad Yüksek Lisans Tezi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

- Bu ders hemşirelik felsefesi, profesyonellik, bakım kavramı, hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım, hemşirelik sınıflandırma sistemleri, Kanıta dayalı uygulama ve hemşirelik esasları dersi eğitim yöntem ve teknikleri konularını içermektedir.

Dersin İçeriği

-Bu dersin amacı öğrencinin hemşirelik bakım kavramı, sağlık ve hemşireliği etkileyen konuları inceleyerek hemşirelik felsefesi geliştirmesi ve hemşirelik esasları eğitimine ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazanmasıdır.

Dersin Ön Koşulu

-ders dönemini başarıyla bitirmiş olmak

Kaynaklar

-Tez konusu ile ilgili hemşirelik literatürü

Notlar

-Yüksek Öğretim Kurulu Tez kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gereksinim duyduğu bilgiye ulaşma becerisi geliştirmesi
ÖÇ02 Araştırma sürecinde etik ve bilimsel değerleri dikkate alması
ÖÇ03 Tez konusu ile ilgili bir sorunu çözmek için yöntem kurgulama ve geliştirme becerisi edinmesi
ÖÇ04 Tezin uygulaması aşamasında karşılaştığı sorunlarda problem çözme becerini kullanabilmesi ve yeni yaklaşımlar geliştirebilmesi
ÖÇ05 Sorumluluk alma ve aldığı sorumluluğu yerine getirmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-1 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
2 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-2 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
3 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-3 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-4 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
5 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-5 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
6 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-6 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım
7 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-7 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar İlgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-8 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
10 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-9 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
11 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-10 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
12 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-11 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
13 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-12 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
14 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-13 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
15 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-14 İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili Kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 7 210
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 20 20 400
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 626
Toplam İş Yükü / 25 (s) 25,04
AKTS 25 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.10.2024 02:40