Genel Bilgi
Kod | HEM730 |
Ad | Yüksek Lisans Tezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ |
Dersin Amacı / Hedefi
- Bu ders hemşirelik felsefesi, profesyonellik, bakım kavramı, hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım, hemşirelik sınıflandırma sistemleri, Kanıta dayalı uygulama ve hemşirelik esasları dersi eğitim yöntem ve teknikleri konularını içermektedir.
Dersin İçeriği
-Bu dersin amacı öğrencinin hemşirelik bakım kavramı, sağlık ve hemşireliği etkileyen konuları inceleyerek hemşirelik felsefesi geliştirmesi ve hemşirelik esasları eğitimine ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazanmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
-ders dönemini başarıyla bitirmiş olmak
Kaynaklar
-Tez konusu ile ilgili hemşirelik literatürü
Notlar
-Yüksek Öğretim Kurulu Tez kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gereksinim duyduğu bilgiye ulaşma becerisi geliştirmesi |
ÖÇ02 | Araştırma sürecinde etik ve bilimsel değerleri dikkate alması |
ÖÇ03 | Tez konusu ile ilgili bir sorunu çözmek için yöntem kurgulama ve geliştirme becerisi edinmesi |
ÖÇ04 | Tezin uygulaması aşamasında karşılaştığı sorunlarda problem çözme becerini kullanabilmesi ve yeni yaklaşımlar geliştirebilmesi |
ÖÇ05 | Sorumluluk alma ve aldığı sorumluluğu yerine getirmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-1 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-2 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-3 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-4 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-5 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-6 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım |
7 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-7 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | İlgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-8 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-9 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-10 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-11 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-12 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-13 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-14 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 7 | 210 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 20 | 400 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 626 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25,04 | ||
AKTS | 25 AKTS |