Genel Bilgi
Kod | HEM730 |
Ad | Yüksek Lisans Tezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
- Bu ders hemşirelik felsefesi, profesyonellik, bakım kavramı, hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım, hemşirelik sınıflandırma sistemleri, Kanıta dayalı uygulama ve hemşirelik esasları dersi eğitim yöntem ve teknikleri konularını içermektedir.
Dersin İçeriği
-Bu dersin amacı öğrencinin hemşirelik bakım kavramı, sağlık ve hemşireliği etkileyen konuları inceleyerek hemşirelik felsefesi geliştirmesi ve hemşirelik esasları eğitimine ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazanmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
-ders dönemini başarıyla bitirmiş olmak
Kaynaklar
-Tez konusu ile ilgili hemşirelik literatürü
Notlar
-Yüksek Öğretim Kurulu Tez kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gereksinim duyduğu bilgiye ulaşma becerisi geliştirmesi |
ÖÇ02 | Araştırma sürecinde etik ve bilimsel değerleri dikkate alması |
ÖÇ03 | Tez konusu ile ilgili bir sorunu çözmek için yöntem kurgulama ve geliştirme becerisi edinmesi |
ÖÇ04 | Tezin uygulaması aşamasında karşılaştığı sorunlarda problem çözme becerini kullanabilmesi ve yeni yaklaşımlar geliştirebilmesi |
ÖÇ05 | Sorumluluk alma ve aldığı sorumluluğu yerine getirmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-1 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-2 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-3 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-4 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-5 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-6 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım |
7 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-7 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | İlgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-8 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-9 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-10 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-11 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-12 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-13 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-14 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 7 | 210 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 20 | 400 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 626 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25,04 | ||
AKTS | 25 AKTS |