Genel Bilgi
Kod | HEM710 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. EVŞEN NAZİK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi GÜLŞAH KUMAŞ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
-Anabilim Dallarında tez ve dönem projesi çalışmasına başlayan yüksek lisans öğrencileri için danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi, tartışılması.
Dersin İçeriği
-Anabilim Dallarında tez ve dönem projesi çalışmasına başlayan yüksek lisans öğrencileri için danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi, tartışılması.
Dersin Ön Koşulu
-yok
Kaynaklar
-Hemşirelik Temel Ders Kitapları -Yüksek Öğrenim Kurulu Tez Kataloğu
Notlar
-Alana/Derse/Konuya özgü hemşirelik kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hemşirelikte araştırmanın önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Detaylı literatür taraması yapabilir |
ÖÇ03 | Çalışılmakta olan konuya ilişkin bilgileri içeren kaynaklar bilir |
ÖÇ04 | Akademik ilkeler doğrultusunda literatürden yararlanarak seminer şeklinde kapsamlı bilimsel bir rapor hazırlarlar. |
ÖÇ05 | Çalışılmakta olan konuya ilişkin bilgileri içeren makale veya kitap ve diğer yayınlara ulaşmak onları değerlendirmek ve onlardan yararlanmak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez ile ilgili çalışma konuları-1 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Tez ile ilgili çalışma konuları-2 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Tez ile ilgili çalışma konuları-3 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Tez ile ilgili çalışma konuları-4 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Tez ile ilgili çalışma konuları-5 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Tez ile ilgili çalışma konuları-6 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Tez ile ilgili çalışma konuları-7 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Tez ile ilgili çalışma konuları-8 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Tez ile ilgili çalışma konuları-9 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Tez ile ilgili çalışma konuları-10 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Tez ile ilgili çalışma konuları-11 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Tez ile ilgili çalışma konuları-12 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tez ile ilgili çalışma konuları-13 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tez ile ilgili çalışma konuları-14 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 5 | 50 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
AKTS | 5 AKTS |