Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, öğrencilerin araştırmaların değerlendirmesinde kullanılan temel istatistiksel bilgiler, araştırmaların sunumu ve bilgisayar programlarının araştırma analizinde kullanımı konusunda eğitmeyi amaçlamaktadır
Dersin İçeriği
Ders uygulaması olarak her öğrenci bir özgün araştırma planlayıp, uygulamaya koyacak ve değerlendirecektir
Dersin Ön Koşulu
Yok none
Kaynaklar
Araştırma Ve Örnekleme Yöntemleri. Şanslı Şenol. Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. Biyoistatistik. İsmail Kocaçalışkan, Nüket Akalın Bingöl. Nobel Akademik Yayıncılık, 2010.
Notlar
Araştırma Ve Örnekleme Yöntemleri. Şanslı Şenol. Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. Biyoistatistik. İsmail Kocaçalışkan, Nüket Akalın Bingöl. Nobel Akademik Yayıncılık, 2010.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır ve literatürü izler. |
ÖÇ02 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
ÖÇ03 | Alanında kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
ÖÇ04 | Bilimsel bir araştırmanın planlanması, yürütülmesi, sonuçlandırılması, sunumu konusunda ileri düzeydeki kavramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
ÖÇ05 | Sağlığa ilişkin bir konuyla ilgili araştırmanın tüm aşamalarında görev alırken etik ilkelere uygun karar verir. |
ÖÇ06 | Bilimsel düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme, | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama, | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İstatistiğe Giriş | Dersin ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Araştırma Yöntemleri ve yazı hazırlama tekniği | Dersin ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tanımlayıcı İstatistik | Dersin ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tanımlayıcı İstatistik (ortalama, frekans vs) ve ödev | Dersin ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Gruplar arası Farklar | Dersin ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gruplar arası Farklar -II | Dersin ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Grup ve Veriler Arası Farkların anlamlılık testi, yorumlar ve ödev | Dersin ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Dersin ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Korelasyon | Dersin ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Varyans Analizi ve ödev | Dersin ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Varyans Analizi ve ödev ıı | Dersin ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Doğrusal Regresyon | Dersin ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Lojistik regression | Dersin ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Regresyon genel tekrar ve ödev | Dersin ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bulguların Tablolar ve şekiller ile özetlenmesi | Dersin ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,80 | ||
AKTS | 5 AKTS |