CHH505 Hemşirelikte Araştırma ve İstatistik

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CHH505
Ad Hemşirelikte Araştırma ve İstatistik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YAŞAR SERTDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı (A Grubu) ()


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrencilerin araştırmaların değerlendirmesinde kullanılan temel istatistiksel bilgiler, araştırmaların sunumu ve bilgisayar programlarının araştırma analizinde kullanımı konusunda eğitmeyi amaçlamaktadır

Dersin İçeriği

Ders uygulaması olarak her öğrenci bir özgün araştırma planlayıp, uygulamaya koyacak ve değerlendirecektir

Dersin Ön Koşulu

Yok none

Kaynaklar

Araştırma Ve Örnekleme Yöntemleri. Şanslı Şenol. Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. Biyoistatistik. İsmail Kocaçalışkan, Nüket Akalın Bingöl. Nobel Akademik Yayıncılık, 2010.

Notlar

Araştırma Ve Örnekleme Yöntemleri. Şanslı Şenol. Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. Biyoistatistik. İsmail Kocaçalışkan, Nüket Akalın Bingöl. Nobel Akademik Yayıncılık, 2010.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır ve literatürü izler.
ÖÇ02 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
ÖÇ03 Alanında kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
ÖÇ04 Bilimsel bir araştırmanın planlanması, yürütülmesi, sonuçlandırılması, sunumu konusunda ileri düzeydeki kavramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
ÖÇ05 Sağlığa ilişkin bir konuyla ilgili araştırmanın tüm aşamalarında görev alırken etik ilkelere uygun karar verir.
ÖÇ06 Bilimsel düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme,
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme,
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma,
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme,
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama, 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme,
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme,
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme,
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme,
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İstatistiğe Giriş Dersin ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Araştırma Yöntemleri ve yazı hazırlama tekniği Dersin ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tanımlayıcı İstatistik Dersin ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Tanımlayıcı İstatistik (ortalama, frekans vs) ve ödev Dersin ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Gruplar arası Farklar Dersin ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Gruplar arası Farklar -II Dersin ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Grup ve Veriler Arası Farkların anlamlılık testi, yorumlar ve ödev Dersin ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Dersin ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Korelasyon Dersin ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Varyans Analizi ve ödev Dersin ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Varyans Analizi ve ödev ıı Dersin ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Doğrusal Regresyon Dersin ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Lojistik regression Dersin ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Regresyon genel tekrar ve ödev Dersin ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Bulguların Tablolar ve şekiller ile özetlenmesi Dersin ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dersin ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dersin ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 120
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,80
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 10:45