ANA720 Uzmanlık Alan Dersi

5 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ANA720
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZKAN OĞUZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÖZKAN OĞUZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEMDUHA GÜLHAL BOZKIR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. EMİNE DÖNDÜ KIZILKANAT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN BOYAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. PINAR GÖKER (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SEMA POLAT (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinciyle bilgiyi paylaşma ve öğrenme becerisi kazandırmaktır

Dersin İçeriği

Tez danışmanı ve anabilim dalı öğretim elemanlarının ortak görüşü ile belirlenien bir konu üzerinde öğrenciler çalışır ve sunum yaparlar.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Yücel AH. Dere Anatomi Ders Kitabı.

Notlar

Atlas


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir., geliştirir ve bunları kullanır.
ÖÇ02 Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayınlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
ÖÇ03 Tez konusunda edindiği yöntemleri değerlendirir, geliştirir ve kullanır.
ÖÇ04 Tez konusu bulma, değerlendirme konusunda uzmanlık düzeyinde değerlendirir., geliştirir ve bunları kullanır.
ÖÇ05 Tez nasıl yazılır konusunda bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve anatomi alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatominin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemleri tanımlar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ile ilgili yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomiye yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve analitik düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomiye yenilik getiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek anatomi alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur, anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümlenmesine liderlik yapar.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak anatomiye yönelik kanıta dayalı yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Anatomiye yönelik ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında uygular.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişilerle anatomi ve ilişkili alanlar ile ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunurken yetkin ve etkin bir sosyal iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Anatomi ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur, karşılaşılan sorunların çözümünde etik ve stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Anatomi ve ilişkili disiplinlere yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular, doğru yorumlar ve etik kurallar çerçevesinde analiz ve sentez yapar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Anatomi alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusunun belirlenmesi 1 literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
2 Tez konusunun belirlenmesi 2 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Tez projesinin hazırlanması 1 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
4 Tez projesinin hazırlanması 2 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
5 Tez projesi yürütme 1 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Tez projesi yürütme 2 Literaür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Literatür nasıl taranır? Slaytlar ve power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Verilen konuları tekrar etme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Literatür değerlendirme 1 Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Literatür değerlendirme 2 Makale incelemesi, Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 Tezde kullanılacak yöntemler 1 literatür tarama, Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Tezde kullanılacak yöntemelr 2 Literatür tarama, makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Yöntem geliştirme 1 review of the literature Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Yöntem geliştirme 2 Review of the literature Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
15 Araştırmalarda bilimsel etik değerlerin gözetilmesi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Daha önce verilen slaytlar ve konu anlatım notları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Daha önce verilen slaytlar ve konu anlatım notları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.09.2024 01:52