Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
EĞİTİM BİLİMLERİ (DR) | |
Kod | EGT1801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İSMAİL SANBERK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AHMET DOĞANAY
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATMA SADIK (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MÜKERREM TAŞ (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEDİHA SARI (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. BİRSEL AYBEK (Güz) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BETÜL BALKAR (Güz) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. METEHAN ÇELİK (Güz) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (Güz) (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER (Güz) (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MERAL ATICI (Güz) (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MEHMET BİLGİN (Güz) (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. İSMAİL SANBERK (Güz) (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AHMET DOĞANAY (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEDİHA SARI (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATMA SADIK (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MÜKERREM TAŞ (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. BİRSEL AYBEK (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. BUKET TURHAN TÜRKKAN (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BETÜL BALKAR (Bahar) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin İçeriği
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim bilimleri yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim bilimlerinin ilişkili olduğu disiplinleri arası etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri sistematik bir yaklaşımla analiz ederek, değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık bilgilerini kullanarak eğitim bilimleri alanındaki özgün tanımlara ve sonuçlara ulaşır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim bilimlerindeki yeni fikir ve düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim bilimleriyle ilgili özgün bir konuyu üst düzey araştırma yöntem ve becerilerini, ileri istatistik tekniklerini kullanarak araştırır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim bilimleri alanına yenilik getiren özgün bir yöntem, düşünce, tasarım veya uygulama geliştirir/ farklı bir alana uygular ve uyarlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim bilimleri alanına yenilik getiren veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim bilimleri alanıyla ilgili bilimsel çalışmalarını ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak, alanındaki bilginin genişlemesine katkı sağlar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında, yerel ve ulusal düzeyde yaşanan disiplinler arası özgün sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim bilimleri alanında gereksinim duyduğu çeşitli bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, eğitim bilimleri ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim bilimleri alanıyla ilgili teorik ve pratik çalışmalarında etik davranır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve normları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, gerektiğinde geliştirmeye veya değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim bilimleri alanındaki ilgili kişiler ve uzmanlarla alan yetkinliğini, özgün görüş ve düşüncelerini tartışabilecek ve gerektiğinde savunabilecek etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyi) | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim bilimlerine dönük araştırma ve uygulamalarının başarıya ulaşmasında ilgili kurum/ kişilerle işbirliğini sağlar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal, kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma ve sürdürebilme çalışmalarına katkıda bulunur | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim bilimleri alanıyla ilgili sorunların kaynaklarını tespit etmede ve çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanır | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel, toplumsal ve etik konularda yaşanan sorunların çözümüne alan yetkinliğiyle katkı sağlar | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim bilimleri alanındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının yetkinliğini ortaya koyarak, işlevsel etkileşim |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|