Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
EĞİTİM BİLİMLERİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | EGT1700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İSMAİL SANBERK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AHMET DOĞANAY
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATMA SADIK (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MÜKERREM TAŞ (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. BİRSEL AYBEK (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEDİHA SARI (Güz) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. BUKET TURHAN TÜRKKAN (Güz) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BETÜL BALKAR (Güz) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Ayça SARAÇ (Güz) (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. METEHAN ÇELİK (Güz) (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (Güz) (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER (Güz) (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (Güz) (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MERAL ATICI (Güz) (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MEHMET BİLGİN (Güz) (O Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. OĞUZHAN KIRDÖK (Güz) (P Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. İSMAİL SANBERK (Güz) (Q Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AHMET DOĞANAY (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEDİHA SARI (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATMA SADIK (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MÜKERREM TAŞ (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. BİRSEL AYBEK (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. BUKET TURHAN TÜRKKAN (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BETÜL BALKAR (Bahar) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. OĞUZHAN KIRDÖK (Bahar) (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER (Bahar) (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin İçeriği
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|