EGT1701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
EĞİTİM BİLİMLERİ (YL) (TEZLİ)
Kod EGT1701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İSMAİL SANBERK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AHMET DOĞANAY (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATMA SADIK (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MÜKERREM TAŞ (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEDİHA SARI (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BİRSEL AYBEK (Güz) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BUKET TURHAN TÜRKKAN (Güz) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BETÜL BALKAR (Güz) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Ayça SARAÇ (Güz) (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (Güz) (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER (Güz) (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (Güz) (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MERAL ATICI (Güz) (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MEHMET BİLGİN (Güz) (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OĞUZHAN KIRDÖK (Güz) (O Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. İSMAİL SANBERK (Güz) (P Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AHMET DOĞANAY (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEDİHA SARI (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATMA SADIK (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MÜKERREM TAŞ (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BİRSEL AYBEK (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BUKET TURHAN TÜRKKAN (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BETÜL BALKAR (Bahar) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OĞUZHAN KIRDÖK (Bahar) (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER (Bahar) (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin İçeriği

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi değerlendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler