Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
ODYOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | KBB715 |
Ad | Seminer Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA METE KIROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin literatür araştırması yaparak belirli bir konuda bilgi toplama ,topladıkları bilgiyi rapor haline getirip sunmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Belirlenecek konuyla ilgili makale, kitap ve benzeri kaynaklar.
Notlar
Ders ile ilgili Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapabilme |
ÖÇ02 | Toplayabildiği bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme |
ÖÇ03 | Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirebilme |
ÖÇ04 | Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kulak burun boğaz hastalıkları ile ilgili temel kavramları bilir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşitme ve konuşma mekanizmasının anatomisini, fizyolojisini bilir, santral sinir sistemi ile ilişkisini kavrar | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İleri odyoloji tekniklerini bilir ve uygulayabilir, | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşitme cihazları ve koklear implant çalışma prensiplerini kavrar ve uygulamalarını yapabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşitme taramasının amacını bilir ve uygulayabilir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ses ve konuşma bozukluklarını değerlendirebilir | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makale ve seminer sunumu yapabilir | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hastalar ile etkili iletişim kurabilir, | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Odyolojide gelişmiş yöntemlerle klinik pratiği yürütür |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusu belirleme | makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
2 | literatür araştırma 1 | makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | literatür araştırma 2 | makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | literatür araştırma 3 | makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | veri toplama 1 | makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | veri toplama 2 | makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | veri toplama 3 | makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | seminerin planlaması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | data analizi 1 | makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | data analizi 2 | makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | data analizi 3 | makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | data analizi 4 | makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | rapor yazma 1 | makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | rapor yazma 2 | makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | rapor yazma 3 | makale tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | seminerin yapılaması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | seminerin yapılması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 20 | 2 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 1 | 20 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |