Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
ODYOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | KBB509 |
Ad | Pediatrik Odyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA METE KIROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÖZGÜR SÜRMELİOĞLU
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bebek ve çocukların işitme durumları değerlendirilirken kullanılan yöntemlere ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Çocukluk dönemine ait işitme kayıplarının erken tanısı ve odyolojik farklılığın kavranması
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
1.Pediatric Audiological Medicine, Newton,V.,E., Wiley-Blackwell,2009. 2.Pediatric audiology: Diagnosis, Technology, and Management. Madell, J.R., & Flexer, C.,2008 New York: Thieme. 3.Pediatric Audiology 0-5 years, McCormick, B., Taylor and Francis, 1988
Notlar
Ders ile ilgili Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pediyatrik dönemde işitme sorunun rehabilitasyonu ve habilitasyonu |
ÖÇ02 | Odyolojik olarak çocuklardaki anatomik ve fizyolojik farklılıkların öğrenilmesi |
ÖÇ03 | Bebeklik ve çocukluk dönemine ait işitme sorunlarının tanılanması ve öneminin kavranması |
ÖÇ04 | Bebeklik ve çocukluk çağındaki işitme sorunlarının tanısına yönelik yöntemlerin kavranması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kulak burun boğaz hastalıkları ile ilgili temel kavramları bilir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşitme ve konuşma mekanizmasının anatomisini, fizyolojisini bilir, santral sinir sistemi ile ilişkisini kavrar | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İleri odyoloji tekniklerini bilir ve uygulayabilir, | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşitme cihazları ve koklear implant çalışma prensiplerini kavrar ve uygulamalarını yapabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşitme taramasının amacını bilir ve uygulayabilir | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ses ve konuşma bozukluklarını değerlendirebilir | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makale ve seminer sunumu yapabilir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hastalar ile etkili iletişim kurabilir, | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Odyolojide gelişmiş yöntemlerle klinik pratiği yürütür | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | pediyatrik odyolojiye ait anatomik ve fizyolojik farklılıklar | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
2 | yenidoğan işitme taraması ve önemi | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | işitme kaybı açısından riskli çocuklar | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | pediatrik dönemde iletim tipi işitme kaybı yapan hastalıklar | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | pediatrik dönemde sensörinöral işitme kaybı yapan hastalıklar | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Davranış odyometrisi | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | otoakustik emisyonlar | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | pediatrik grupta akustik empedans uygulamaları | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | İşitsel uyarılmış beyinsapı odyometrisi- ABR | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | işitme cihazı ile rehabilitasyon | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
12 | orta kulağa implante edilen işitme cihazlarını | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | Kemiğe implante işitme cihazları | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | koklear implantasyon | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | Beyinsapı implantları | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 20 | 2 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 3 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,80 | ||
AKTS | 5 AKTS |