Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
ODYOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | KBB503 |
Ad | Teşhissel Odyoloji I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA METE KIROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÖZGÜR SÜRMELİOĞLU
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
(Bahar) (B Grubu) () |
Dersin Amacı / Hedefi
Odyolojik tanılamada yer alan değerlendirme yöntemlerinin kavranması, farklı patolojilerde elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve sonuçların raporlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Lezyonun yerini tayinde odyolojik işlemlerin prensipleri ve pratiği
Dersin Ön Koşulu
NONE
Kaynaklar
1.Introduction to Audiology (11th Edition) (The Allyn & Bacon Communication Sciences and Disorders Series),Frederick N. Martin and John Greer Clark (2011) 2.Audiology: The Fundamentals, Fred H. Bess and Larry E. Humes (2008) Essentials of Audiology, Stanley A. Gelfand (2009)
Notlar
Ders ile ilgili Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Test sonuçlarını uygun şekilde raporlayabilir |
ÖÇ02 | İşitmenin değerlendirildiği test yöntemlerini açıklar |
ÖÇ03 | Test sonuçlarını yorumlayarak işitme kaybını doğru tanılar |
ÖÇ04 | Hastaya uygun test yöntemlerini belirleyebilir |
ÖÇ05 | Değerlendirme sonuçlarına göre hasta bilgilendirmesini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kulak burun boğaz hastalıkları ile ilgili temel kavramları bilir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşitme ve konuşma mekanizmasının anatomisini, fizyolojisini bilir, santral sinir sistemi ile ilişkisini kavrar | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İleri odyoloji tekniklerini bilir ve uygulayabilir, | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşitme cihazları ve koklear implant çalışma prensiplerini kavrar ve uygulamalarını yapabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşitme taramasının amacını bilir ve uygulayabilir | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ses ve konuşma bozukluklarını değerlendirebilir | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makale ve seminer sunumu yapabilir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hastalar ile etkili iletişim kurabilir, | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Odyolojide gelişmiş yöntemlerle klinik pratiği yürütür | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Periferik ve santral işitme sistemi | ders notlarının okutulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | İşitme kaybının sınıflandırılması ve tanılanması | ders notlarının okutulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Saf ses odyometri testi ve sonuçların raporlaması | ders notlarının okutulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Konuşma Odyometrisi | ders notlarının okutulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Maskeleme: Temel prensipler ve klinik uygulamalar | ders notlarının okutulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Subjektif ileri test yöntemleri ve Fonksiyonel işitme kayıpları | ders notlarının okutulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Objektif odyolojik testler | ders notlarının okutulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | İmmitansmetrik ölçümler | ders notlarının okutulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Timpanometrik Değerlendirme | ders notlarının okutulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Akustik refleks ölçümü | ders notlarının okutulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Otoakustik emisyon ölçümü | ders notlarının okutulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | İşitsel uyarılmış potansiyeller | ders notlarının okutulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Retrokoklear patolojilerin ayırıcı tanısı | ders notlarının okutulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel tekrar ve tartışma | ders notlarının okutulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 20 | 3 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 3 | 90 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |