Genel Bilgi
Kod | MİK611 |
Ad | İleri Tıbbi Viroloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FÜGEN YARKIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Virolojinin temel prensipleri üzerine derinlemesine bir anlayış sağlamayı amaçlar
Dersin İçeriği
Virüslerin genel özellikleri, patogenezi, tanısı, tedavisi ve önlenmesi konularını kapsamlı bir şekilde anlatılacak
Dersin Ön Koşulu
Tıbbi viroloji dersini almış olmak
Kaynaklar
Murray PR, Baron EJ, Jorgensen JH, Landry ML, Pfaller MA, editors. Manual of Clinical Microbiology. 9th ed. Washington DC: ASM Press; 2007
Notlar
Tıbbi Mikrobiyoloji, Editör, K. Güven, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayını, 2010.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ökaryotik hücrelerle virusların etkileşim mekanizmalarını kavrar |
ÖÇ02 | Tıbbi önemi olan viruslar ve genel özellikleri konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Viral enfeksiyonlarda klinik ve laboratuvar tanısı, yorumlanması konusunda yetkinlik kazanmak |
ÖÇ04 | Virus ve konak ilişkileri ile immünopatogenezin mekanizmalarını açıklar |
ÖÇ05 | Bağışıklık sitemi ve interferonlarla ilgili konuları bilişsel düzeyde tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar çalışmaları ile teknik becerilerin kazanılmış olması, bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, deney planlayabilme, problem çözebilme, deney sonuçlarını yorumlayabilme, sunum yapabilme, mikrobiyoloji ile ilgili konularda strateji geliştirebilme becerilerinin kazanılmış olması | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslar arası platformlarda kabul gören standartta kaliteli bir mikrobiyoloji eğitimi almış, bilim ufku genişlemiş ve mikrobiyoloji ile ilişkili bir çok sektörde tercih edilen, mikrobiyoloji konusunda yetkinleşmiş bir insan olmak | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enfeksiyon etkenlerini izole eder. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enfeksiyon etkenlerini tanımlama basamaklarını gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji ve immünoloji alanlarında kullanılan laboratuvar yöntemlerinin teorik ve pratik düzeyde bilinmesi ve uygulanması | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mikrobiyoloji bilim alanında etik değer ve sorunların farkında olunması | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mikrobiyoloji bilim alanında yayınlanmış araştırmalar konusunda eleştirel değerlendirme yapabilme becerisi kazanılması | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mikrobiyoloji alanında yapılan bir araştırmanın yazılı, sözlü ve görsel olarak sunulabilmesi ve yayına hazırlanabilmesi yetkinliğinin kazanılması | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırma ve kariyer etiğinin kazanılmış olması | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üzerinde çalışma yapılan (tez çalışması) spesifik konularda bilgilerin derinleştirilmiş olması | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Virusun genel yapısı | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Virus ve konak ilişkileri | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İmmünopatogenez mekanizmasının açıklanması | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Viral patogenez | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Viral immün cevap | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Virus enfeksiyon patolojisi | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Viral nükleik asitler | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Sınav | Ders kaynakları ve kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Virusların çoğalması | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Virusların sınıflandırılması | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Ökaryotik hücrelerle virusların etkileşim mekanizmalar | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Antiviral ilaçlar | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Bağışıklık sistemi ve interferonlar | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Aşılar ve kemoterapi:viral hastalıkların engellenmesi ve tedavisi | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Viral hastalıklar | Ders kaynakları ve kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Sınav | Ders kaynakları ve kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Sınav | Ders kaynakları ve kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |