MİK740 Doktora Tezi

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MİK740
Ad Doktora Tezi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FÜGEN YARKIN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FÜGEN YARKIN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmek

Dersin İçeriği

1. Tez konusunun belirlenmesi 2. Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması 3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ve tez önerisinin hazırlanması 4. Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 5. Deneysel verilerin değerlendirilmesi 6. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması

Dersin Ön Koşulu

Tez konusu ile ilgili detaylı araştırmaların yapılması

Kaynaklar

Tez konusu ile ilgili literatür tarama

Notlar

Google akademik, pubmed vs


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hipotezine bağlı olarak deneyler yapar ve sonuçlar elde eder
ÖÇ02 Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar
ÖÇ03 Araştırma verilerini analiz eder ve yorumlar
ÖÇ04 Tez çalışmasını raporlandırır ve savunur
ÖÇ05 Üzerinde çalışma yapılan (tez çalışması) spesifik konularda bilgilerin derinleştirebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuar çalışmaları ile teknik becerilerin kazanılmış olması, bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, deney planlayabilme, problem çözebilme, deney sonuçlarını yorumlayabilme, sunum yapabilme, mikrobiyoloji ile ilgili konularda strateji geliştirebilme becerilerinin kazanılmış olması 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslar arası platformlarda kabul gören standartta kaliteli bir mikrobiyoloji eğitimi almış, bilim ufku genişlemiş ve mikrobiyoloji ile ilişkili bir çok sektörde tercih edilen, mikrobiyoloji konusunda yetkinleşmiş bir insan olmak 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Enfeksiyon etkenlerini izole eder. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Enfeksiyon etkenlerini tanımlama basamaklarını gerçekleştirir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji ve immünoloji alanlarında kullanılan laboratuvar yöntemlerinin teorik ve pratik düzeyde bilinmesi ve uygulanması 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mikrobiyoloji bilim alanında etik değer ve sorunların farkında olunması 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mikrobiyoloji bilim alanında yayınlanmış araştırmalar konusunda eleştirel değerlendirme yapabilme becerisi kazanılması
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mikrobiyoloji alanında yapılan bir araştırmanın yazılı, sözlü ve görsel olarak sunulabilmesi ve yayına hazırlanabilmesi yetkinliğinin kazanılması 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Araştırma ve kariyer etiğinin kazanılmış olması 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Üzerinde çalışma yapılan (tez çalışması) spesifik konularda bilgilerin derinleştirilmiş olması 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 1 Literatür tarama 1 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
2 Deneylerin yapılması1 Literatür tarama 2 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
3 Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 2 Literatür tarama 3 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
4 Deneylerin yapılması 2 Literatür tarama 4 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
5 Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 3 Literatür tarama 5 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
6 Deneylerin yapılması 3 Literatür tarama 6 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
7 Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 4 Literatür tarama 7 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
8 Deneylerin yapılması 4 Literatür tarama 8 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
9 Bulguların tanımlanması Literatür tarama 9 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
10 Bulguların yapılması Literatür tarama 10 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
11 Bulguların değerlendirilmesi Literatür tarama 11 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
12 Araştırma yapılması Literatür tarama 12 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
13 Araştırma sonuçlarının bulunması Literatür tarama 13 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
14 Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması Literatür tarama 14 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
15 Sonuçlarının rapor hale getirilmesi Literatür tarama 15 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
16 Raporların kontrolü Literatür tarama 16 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
17 Tez savunması Literatür tarama 17 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 25 350
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 630
Toplam İş Yükü / 25 (s) 25,20
AKTS 25 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.10.2024 10:38