Genel Bilgi
Kod | MİK740 |
Ad | Doktora Tezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FÜGEN YARKIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FÜGEN YARKIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmek
Dersin İçeriği
1. Tez konusunun belirlenmesi 2. Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması 3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ve tez önerisinin hazırlanması 4. Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 5. Deneysel verilerin değerlendirilmesi 6. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması
Dersin Ön Koşulu
Tez konusu ile ilgili detaylı araştırmaların yapılması
Kaynaklar
Tez konusu ile ilgili literatür tarama
Notlar
Google akademik, pubmed vs
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hipotezine bağlı olarak deneyler yapar ve sonuçlar elde eder |
ÖÇ02 | Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar |
ÖÇ03 | Araştırma verilerini analiz eder ve yorumlar |
ÖÇ04 | Tez çalışmasını raporlandırır ve savunur |
ÖÇ05 | Üzerinde çalışma yapılan (tez çalışması) spesifik konularda bilgilerin derinleştirebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar çalışmaları ile teknik becerilerin kazanılmış olması, bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, deney planlayabilme, problem çözebilme, deney sonuçlarını yorumlayabilme, sunum yapabilme, mikrobiyoloji ile ilgili konularda strateji geliştirebilme becerilerinin kazanılmış olması | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslar arası platformlarda kabul gören standartta kaliteli bir mikrobiyoloji eğitimi almış, bilim ufku genişlemiş ve mikrobiyoloji ile ilişkili bir çok sektörde tercih edilen, mikrobiyoloji konusunda yetkinleşmiş bir insan olmak | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enfeksiyon etkenlerini izole eder. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enfeksiyon etkenlerini tanımlama basamaklarını gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji ve immünoloji alanlarında kullanılan laboratuvar yöntemlerinin teorik ve pratik düzeyde bilinmesi ve uygulanması | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mikrobiyoloji bilim alanında etik değer ve sorunların farkında olunması | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mikrobiyoloji bilim alanında yayınlanmış araştırmalar konusunda eleştirel değerlendirme yapabilme becerisi kazanılması | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mikrobiyoloji alanında yapılan bir araştırmanın yazılı, sözlü ve görsel olarak sunulabilmesi ve yayına hazırlanabilmesi yetkinliğinin kazanılması | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırma ve kariyer etiğinin kazanılmış olması | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üzerinde çalışma yapılan (tez çalışması) spesifik konularda bilgilerin derinleştirilmiş olması | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 1 | Literatür tarama 1 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
2 | Deneylerin yapılması1 | Literatür tarama 2 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
3 | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 2 | Literatür tarama 3 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
4 | Deneylerin yapılması 2 | Literatür tarama 4 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
5 | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 3 | Literatür tarama 5 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
6 | Deneylerin yapılması 3 | Literatür tarama 6 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
7 | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 4 | Literatür tarama 7 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
8 | Deneylerin yapılması 4 | Literatür tarama 8 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
9 | Bulguların tanımlanması | Literatür tarama 9 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | Bulguların yapılması | Literatür tarama 10 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
11 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür tarama 11 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
12 | Araştırma yapılması | Literatür tarama 12 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
13 | Araştırma sonuçlarının bulunması | Literatür tarama 13 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması | Literatür tarama 14 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
15 | Sonuçlarının rapor hale getirilmesi | Literatür tarama 15 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
16 | Raporların kontrolü | Literatür tarama 16 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
17 | Tez savunması | Literatür tarama 17 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 25 | 350 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 630 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25,20 | ||
AKTS | 25 AKTS |