MİK720 Uzmanlık Alan Dersi

5 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MİK720
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FÜGEN YARKIN


Dersin Amacı / Hedefi

Belirli bir akademik veya mesleki alanda derinlemesine bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin uzmanlaşmak istedikleri konularda daha fazla bilgi edinmelerine, pratik deneyim kazanmalarına ve alanlarında ileri düzeyde yetkinlik elde etmelerine yardımcı olur.

Dersin Ön Koşulu

Uzmanlık alanıyla ilgili temel bilgilerin verildiği derslerin tamamlanmış olması , İlgili disiplinin alt seviyelerinde alınması gereken dersler (örneğin, lisans programında alınan zorunlu dersler), Öğrencinin belirli bir akademik başarı düzeyine ulaşmış olması (ödevler, sınavlar gibi) ve bazı uzmanlık alanları için pratik deneyim veya staj yapılması olabilir.

Kaynaklar

1.Flint SJ et al. Principles of Virology Second Edition, ASM Press. 2004 2.Us D.,Ergünay K. MOLEKÜLER,Klinik ve Tanısal Viroloji.Bilimsel Tıp. 2012

Notlar

1.David O. White, FJ Fenner (çeviri: MZ Doymaz) (2000). Medical Virology. Nobel Kitapevi 2.Us D.,Ergünay K. MOLEKÜLER,Klinik ve Tanısal Viroloji.Bilimsel Tıp. 2012 3. .Flint SJ et al. Principles of Virology Second Edition, ASM Press. 2004.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tıbbi Mikrobiyoloji alanında yeterli bilimsel uygulama becerisine sahip olur.
ÖÇ02 Tıbbi Mikrobiyoloji alanında yeterli bilimsel teorik bilgiye sahip olur.
ÖÇ03 Elde ettiği verileri bilimsel olarak yorumlayarak bir sonuca ulaşır.
ÖÇ04 Konusunda bilimsel yenilikleri takip etme ve uygulayabilme, kendi başına bilimsel bir klinik ve/veya saha çalışması planlayıp yürütebilir.
ÖÇ05 Bağımsız çalışmalar yapabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuar çalışmaları ile teknik becerilerin kazanılmış olması, bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, deney planlayabilme, problem çözebilme, deney sonuçlarını yorumlayabilme, sunum yapabilme, mikrobiyoloji ile ilgili konularda strateji geliştirebilme becerilerinin kazanılmış olması 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslar arası platformlarda kabul gören standartta kaliteli bir mikrobiyoloji eğitimi almış, bilim ufku genişlemiş ve mikrobiyoloji ile ilişkili bir çok sektörde tercih edilen, mikrobiyoloji konusunda yetkinleşmiş bir insan olmak 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Enfeksiyon etkenlerini izole eder. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Enfeksiyon etkenlerini tanımlama basamaklarını gerçekleştirir. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji ve immünoloji alanlarında kullanılan laboratuvar yöntemlerinin teorik ve pratik düzeyde bilinmesi ve uygulanması 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mikrobiyoloji bilim alanında etik değer ve sorunların farkında olunması
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mikrobiyoloji bilim alanında yayınlanmış araştırmalar konusunda eleştirel değerlendirme yapabilme becerisi kazanılması
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mikrobiyoloji alanında yapılan bir araştırmanın yazılı, sözlü ve görsel olarak sunulabilmesi ve yayına hazırlanabilmesi yetkinliğinin kazanılması 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Araştırma ve kariyer etiğinin kazanılmış olması 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Üzerinde çalışma yapılan (tez çalışması) spesifik konularda bilgilerin derinleştirilmiş olması 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 1 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 2 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 3 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 4 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 5 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 6 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 7 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Deneysel çalışmların gerçekleştirilmesi 8 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Bulguların değerlendirilmesi 1 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Bulguların değerlendirilmesi 2 Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım
11 Bulguların değerlendirilmesi 3 Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
12 Bulguların değerlendirilmesi 4 Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
13 Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 1 Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
14 Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 2 Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 3 Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 4 Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Tez savunma Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 126
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,04
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.10.2024 10:41