Genel Bilgi
Kod | MİK720 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FÜGEN YARKIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FÜGEN YARKIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi TOĞRUL NAĞIYEV (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET MACİT İLKİT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. FİLİZ KİBAR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli bir akademik veya mesleki alanda derinlemesine bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin uzmanlaşmak istedikleri konularda daha fazla bilgi edinmelerine, pratik deneyim kazanmalarına ve alanlarında ileri düzeyde yetkinlik elde etmelerine yardımcı olur.
Dersin Ön Koşulu
Uzmanlık alanıyla ilgili temel bilgilerin verildiği derslerin tamamlanmış olması , İlgili disiplinin alt seviyelerinde alınması gereken dersler (örneğin, lisans programında alınan zorunlu dersler), Öğrencinin belirli bir akademik başarı düzeyine ulaşmış olması (ödevler, sınavlar gibi) ve bazı uzmanlık alanları için pratik deneyim veya staj yapılması olabilir.
Kaynaklar
1.Flint SJ et al. Principles of Virology Second Edition, ASM Press. 2004 2.Us D.,Ergünay K. MOLEKÜLER,Klinik ve Tanısal Viroloji.Bilimsel Tıp. 2012
Notlar
1.David O. White, FJ Fenner (çeviri: MZ Doymaz) (2000). Medical Virology. Nobel Kitapevi 2.Us D.,Ergünay K. MOLEKÜLER,Klinik ve Tanısal Viroloji.Bilimsel Tıp. 2012 3. .Flint SJ et al. Principles of Virology Second Edition, ASM Press. 2004.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanında yeterli bilimsel uygulama becerisine sahip olur. |
ÖÇ02 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanında yeterli bilimsel teorik bilgiye sahip olur. |
ÖÇ03 | Elde ettiği verileri bilimsel olarak yorumlayarak bir sonuca ulaşır. |
ÖÇ04 | Konusunda bilimsel yenilikleri takip etme ve uygulayabilme, kendi başına bilimsel bir klinik ve/veya saha çalışması planlayıp yürütebilir. |
ÖÇ05 | Bağımsız çalışmalar yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar çalışmaları ile teknik becerilerin kazanılmış olması, bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, deney planlayabilme, problem çözebilme, deney sonuçlarını yorumlayabilme, sunum yapabilme, mikrobiyoloji ile ilgili konularda strateji geliştirebilme becerilerinin kazanılmış olması | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslar arası platformlarda kabul gören standartta kaliteli bir mikrobiyoloji eğitimi almış, bilim ufku genişlemiş ve mikrobiyoloji ile ilişkili bir çok sektörde tercih edilen, mikrobiyoloji konusunda yetkinleşmiş bir insan olmak | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enfeksiyon etkenlerini izole eder. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enfeksiyon etkenlerini tanımlama basamaklarını gerçekleştirir. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Genel bakteriyoloji, viroloji, parazitoloji, mikoloji ve immünoloji alanlarında kullanılan laboratuvar yöntemlerinin teorik ve pratik düzeyde bilinmesi ve uygulanması | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mikrobiyoloji bilim alanında etik değer ve sorunların farkında olunması | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mikrobiyoloji bilim alanında yayınlanmış araştırmalar konusunda eleştirel değerlendirme yapabilme becerisi kazanılması | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mikrobiyoloji alanında yapılan bir araştırmanın yazılı, sözlü ve görsel olarak sunulabilmesi ve yayına hazırlanabilmesi yetkinliğinin kazanılması | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırma ve kariyer etiğinin kazanılmış olması | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üzerinde çalışma yapılan (tez çalışması) spesifik konularda bilgilerin derinleştirilmiş olması | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 3 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 4 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 5 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 6 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 7 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Deneysel çalışmların gerçekleştirilmesi 8 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Bulguların değerlendirilmesi 1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bulguların değerlendirilmesi 2 | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
11 | Bulguların değerlendirilmesi 3 | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
12 | Bulguların değerlendirilmesi 4 | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
13 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 1 | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
14 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 2 | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 3 | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 4 | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Tez savunma | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
AKTS | 5 AKTS |