Genel Bilgi
Kod | FAR535 |
Ad | Akılcı İlaç Kullanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YUSUF KARATAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri akılcı ilaç veya ilaç kombinasyonlarının; etkili, güvenli, uygun mümkün olduğunca az sayıda, uygun dozda ve yaş gruplarına göre kullanımı konusunda hazırlamak.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği; 1. Akılcı İlaç Kullanımı, 2. Gebelik ve emzirme döneminde akılcı ilaç kullanımı 3. Pediatrik hastalarda akılcı ilaç kullanımı, 4. Geriatrik hastalarda akılcı ilaç kullanımı, 5. Onkoloji hastalarında akılcı ilaç kullanımı, 6. Bitkisel ürünlerin ve gıda takviyelerinin akılcı kullanımı, 7. Antibiyotiklerin akılcı kullanımı, 8. Akut veya Kronik hastalığı olan hastalarda hastalıklarda akılcı ilaç seçimi, 9. İlaç atıklarının yönetimi, 10. Öğrenci ders, proje sunumları, 11. Sağlık çalışanlarının akılcı ilaç kullanım programlarının uygulanmasındaki rolü ve katkısı konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. TC Sağlık Bakanlığı Reçete Yazma Rehberi, 2. Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbı Farmakoloji, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp,
Notlar
3-Klinik Farmakolojinin Esasları ve Temel Düzenlemeler, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 4-Goodman&GilmanTedavinin; Farmakolojik Temelleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | In vitro veya in vivo farmakolojik bir çalışma için deney düzeneğini kullanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel literatürleri takip eder | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir araştırmanın projelendirilmesinde, sürdürülmesinde ve verilerin analizinde görev alır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma etiğinin öneminin farkındadır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşüncesini analitik bir şekilde ifade eder ve hipotez kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | |||
2 | |||
3 | |||
4 | |||
5 | |||
6 | |||
7 | |||
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 | |||
13 | |||
14 | |||
15 | |||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |