Genel Bilgi
Kod | FAR580 |
Ad | Bilimsel Araştırma Planlaması ve Makale Yazımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURAN ÖĞÜLENER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonucunda öğrencilerin, bilimsel araştırma planlayabilmeleri, hazırlayabilmeleri ve çalışmalarını yayın haline getirebilmeleri amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bilimsel proje planlanması, hazırlanması ve değerlendirilmesi - Makale bölümleri ve yazılması ile ilgili kurallar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Bilimsel Araştırma Yöntemi, N. Karasar, 2011 2. Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Halil Seyidoğlu 3. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır?, Robert A. Day, Tübitak 4. Sağlık Bilimlerinde Süreli Yayıncılık, Tübitak, 2003 5. Sağlık Bilimlerinde Süreli Yayıncılık, Tübitak, 2006
Notlar
İnternet ve kütüphane veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | In vitro veya in vivo farmakolojik bir çalışma için deney düzeneğini kullanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel literatürleri takip eder | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir araştırmanın projelendirilmesinde, sürdürülmesinde ve verilerin analizinde görev alır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma etiğinin öneminin farkındadır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşüncesini analitik bir şekilde ifade eder ve hipotez kurar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde görev alır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | |||
2 | |||
3 | |||
4 | |||
5 | |||
6 | |||
7 | |||
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 | |||
13 | |||
14 | |||
15 | |||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 2 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
AKTS | 5 AKTS |