Genel Bilgi
Kod | FAR506 |
Ad | Yaşam Tarzı Değişikliliğinin Farmakolojik Tedaviye Katkısı I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında öğrencinin yaşam tarzı değişikliğinin farmakolojik tedaviye olan katkısını öğrenmesi ve bu konudaki bilgi ve donanımını arttırması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Yaşam tarzı nedir, neleri kapsar?, Yaşam tarzının önemi ve sağlıkla olan ilişkisi, Yaşam tarzı değişikliği uygulamasında genel prensipler, Yaşam tarzı değişikliğinin ilacın etkinliğini artırması-I, Yaşam tarzı değişikliğinin ilacın etkinliğini artırması-II, Yaşam tarzı değişikliğinin tedavide kullanılan ilaç dozunu azaltması veya ilaç İhtiyacını ortadan kaldırması-I, Yaşam tarzı değişikliğinin tedavide kullanılan ilaç dozunu azaltması veya ilaç İhtiyacını ortadan kaldırması-II, Yaşam tarzı değişikliğinin tedavide kullanılan ilacın yan etkilerini azaltması-I, Yaşam tarzı değişikliğinin tedavide kullanılan ilacın yan etkilerini azaltması-II, Yaşam tarzı değişikliğinin var olan hastalığın ilerlemesini yavaşlatması-I, Yaşam tarzı değişikliğinin var olan hastalığın ilerlemesini yavaşlatması-II, Yaşam tarzı değişikliğinin genel sağlığı iyileştirmesi-I, Yaşam tarzı değişikliğinin genel sağlığı iyileştirmesi-II, Vaka çalışması
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Bilimsel veri tabanı
Notlar
Bilimsel veri tabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaşam tarzının önemi ve sağlıkla olan ilişkisini, yaşam tarzı değişikliği uygulamasında genel prensipleri anlatır. |
ÖÇ02 | Yaşam tarzı değişikliğinin tedavide kullanılan ilaç dozunu azaltması veya ilaç İhtiyacını ortadan kaldırmasını açıklar. |
ÖÇ03 | Yaşam tarzı değişikliğinin tedavide kullanılan ilacın yan etkilerini azaltmasını ve var olan hastalığın ilerlemesini yavaşlatmasını açıklar. |
ÖÇ04 | Yaşam tarzı değişikliğinin genel sağlığı iyileştirmesini anlatır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | In vitro veya in vivo farmakolojik bir çalışma için deney düzeneğini kullanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel literatürleri takip eder | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir araştırmanın projelendirilmesinde, sürdürülmesinde ve verilerin analizinde görev alır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma etiğinin öneminin farkındadır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşüncesini analitik bir şekilde ifade eder ve hipotez kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yaşam tarzı nedir, neleri kapsar? | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yaşam tarzının önemi ve sağlıkla olan ilişkisi | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yaşam tarzı değişikliği uygulamasında genel prensipler | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yaşam tarzı değişikliğinin ilacın etkinliğini artırması-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yaşam tarzı değişikliğinin ilacın etkinliğini artırması-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yaşam tarzı değişikliğinin tedavide kullanılan ilaç dozunu azaltması veya ilaç İhtiyacını ortadan kaldırması-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yaşam tarzı değişikliğinin tedavide kullanılan ilaç dozunu azaltması veya ilaç İhtiyacını ortadan kaldırması-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | Yaşam tarzı değişikliğinin tedavide kullanılan ilacın yan etkilerini azaltması-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yaşam tarzı değişikliğinin tedavide kullanılan ilacın yan etkilerini azaltması-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yaşam tarzı değişikliğinin var olan hastalığın ilerlemesini yavaşlatması-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yaşam tarzı değişikliğinin var olan hastalığın ilerlemesini yavaşlatması-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yaşam tarzı değişikliğinin genel sağlığı iyileştirmesi-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yaşam tarzı değişikliğinin genel sağlığı iyileştirmesi-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Vaka çalışması | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,04 | ||
AKTS | 4 AKTS |