EBE628 Menopoz

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE628
Ad Menopoz
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. EBRU GÖZÜYEŞİL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilere klimakteryum dönemindeki kadının fiziksel, psikolojik, sosyal gereksinimlerinin giderilmesine yönelik son gelişmeleri izleyen, profesyonel rolleri ile bu hizmetinin yürütülmesinde rol alan ve konu ile ilgili araştırmalar yürütebilme becerisi kazandırmaktır

Dersin İçeriği

Klimakteryum döneminin özelliği, menopozun yönetimi bu dönemde görülen değişiklikler, güncel tedavi seçenekleri, alternatif tedaviler ve kadınların bu dönemde yaşam kalitesinin yükseltilmesine yönelik bakım önerilerini kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Kızılkaya Beji N, Yüksel Koçak D. Her yönüyle menopoz, 2022 Şirin A, Kavlak O. Kadın Sağlığı, 2008

Notlar

Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler https://library.cu.edu.tr/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Menopozun fizyo-patolojisini açıklar
ÖÇ02 Menopozal yakınmaları ve etkileyen faktörleri ilişkilendirir
ÖÇ03 Menopozda ortaya çıkan kronik sağlık sorunlarını saptar
ÖÇ04 Menopozda tedavi seçenekleri konusunda görüşleri eleştirir
ÖÇ05 Menopozda yaşam kalitesini yükseltmede bakım planı oluşturur
ÖÇ06 Menopozal kadınlarda özbakım gücünü arttırmaya yönelik girişimlerde bulunur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Klimatekterik dönem ve menopoz fizyopatolojisi Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Menopozal yakınmalar ve etkileyen faktörler Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
3 Menopoz ve kültür Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
4 Menopozal dönemde ürogenital sorunlar ve cinsel yaşam Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Menopozal dönemde sağlıklı yaşam biçimi davranışları Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Menopozal dönemde kardiyovasküler hastalıklar Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Menopozal dönemde kas-iskelet sistemi hastalıkları Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Menopozal dönemde cinsel yaşam Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Menopozal dönemde ruh sağlığı Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Menopozda hormonal tedavi Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Menopozda hormon dışı tedaviler Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Menopozda geleneksel ve tamamlayıcı tedaviler Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Teknoloji temelli uygulamalar ve menopoz yönetimi Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
15 Menopozda kanıt temelli uygulamalar Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.09.2024 08:12