Genel Bilgi
Kod | İTSH744 |
Ad | Arapça Grameri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 0 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSA ALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye Arap gramerinin temel kurallarını basit ve özet olarak öğretmek.
Dersin İçeriği
Alfabe, Arapça Kelime çeşitleri, İrâb ve Çeşitleri, Merfûatlar, Mansûbâtlar, Mecrûrâtlar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
el-Luğatu'l-Arabiyye ve Ba'zu Hasâisihâ, el-Kavâidu'l-Asliyye li'l-Luğati'l-Arabiyye
Notlar
ed-Durusu'l-Arabiyye, el-Kavâidu'l-Esâsiyye, en_nahvu'l-Vâdıh
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Aksam-ı seb'a denilen Arapça'daki fiil yapılarını ayırt eder. |
ÖÇ02 | Arap dilinin yazısını öğrenir. |
ÖÇ03 | Haber cümlelerini tanır. |
ÖÇ04 | Fiil-fail uyumunun kurallarını gösterir. |
ÖÇ05 | Harf-i cer denilen edatların dilin yapısına etkisini bilir. |
ÖÇ06 | Ef'âl-i hamse denilen beş fiil yapısını ayırt eder. |
ÖÇ07 | Arapçadaki zamir, sıfat, edat ve tamlama yapılarının kurallarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları Ana Bilim Dalının alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanır ve kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili çağdaş yerli ve yabancı yayınları takip edebilme becerisine ulaşır. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemlere eleştirel bir zihniyet ve bakış açısı ile yaklaşabilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüksek lisans seviyesinde elde ettiği bilgileri yeniden yorumlayabilme ve üretebilme yetisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel çalışmalarında ele aldığı konuyu kurgulama ve mantıksal çerçevede kompoze edebilme becerisini kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans seviyesinde bilimsel çalışmaları elde etmede ve kullanmada modern teknolojik imkanlardan faydalanabilme (basılı, görsel ve işitsel vb.) yeteneğini elde eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bu bilimsel faaliyetleri gerçekleştirirken bilimsel, kültürel ve ahlaki değerleri koruyabilme ve bunları içselleştirebilme kabiliyetini haiz olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlahiyat bilimleri ve diğer bilim dallarından istifade ederek disiplinler arası yaklaşımlara açık olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İslâm tarihi ve sanatları alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ekip üyesi ve bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam kültür ve medeniyetinin ilim, tarih, sanat, musiki ve edebiyatıyla bir bütün olduğunu kavrar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi Sanatları Bölümünün alt bilim dalları İslam Tarihi, Türk İslam Edebiyatı, Türk İslam Sanatları ve Türk Dini Musikisi alanlarında ortak bilgi ve yeterliklere sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel faaliyetlerini etik kurallara uygun biçimde sürdürür. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Arapçada Elifba öğretimi | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Cumle mufîde; anlam bütünlüğü taşıyan cümle özellikleri | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | el-Cumletu'l-ismiyye (el-Mubteda ve'l-haber) | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | el-Cumletu'l-fi'liyye (el-Fâ'il ve te'nîsu'l-fi'l me'ah) | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | el-Cumletu'l-fi'liyye (el-Mef'ûlu bihi) | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Arapçadaki Hurûfu'l-cerr | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | İ'râbu'l-musennâ ve cem'i'l-muzekkeri's-sâlim ve cem'i't-teksîr | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | el-İzâfet ve i'râbuhâ | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | es-Sıfat; Arapçada sıfat yapısı | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Nasbu'l-fi'li'l-mudâri | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Cezmu'L-fi'li'l-mudâri' | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | el-Ef'âlu'l-hamse | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | ez-Zamîru'l-munfasıl; Arapçadaki bitişik zamirler | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Edevâtu'l-istifhâm- İsmu'l-işâre | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | el-Esmâu'l-mevsûle | İlgili materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 10 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | ,00 | ||
AKTS | 0 AKTS |