Genel Bilgi
Kod | FAR740 |
Ad | Doktora Tezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET ATA SEÇİLMİŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET ATA SEÇİLMİŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NURAN ÖĞÜLENER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. EDA KUMCU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. OLCAY KIROĞLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. CEMİL GÖÇMEN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. FATMA PEYMAN ERTUĞ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Halil Mahir KAPLAN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YUSUF KARATAŞ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde öğrenci çalışmayı düşündüğü konu literatürü tarama, okuma, yorumlama ve değerlendirme ile ilgili entelektüel bilgi birikimini kazandırmak. Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde öğrenci çalışmayı düşündüğü konu/problem alanı ile ilgili literatürü tarama, okuma, yorumlama ve değerlendirme ile ilgili entelektüel bilgi birikimini bu ders içeriği sayesinde kazanabilmektedir. öğrencinin tez konusu ve ilgili alan dahilinde belirlenmektedir.
Dersin İçeriği
Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde öğrenci çalışmayı düşündüğü konu/problem alanı ile ilgili literatürü tarama, okuma, yorumlama ve değerlendirme ile ilgili entelektüel bilgi birikimini bu ders içeriği sayesinde kazanabilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Basic and Clinical Pharmacology (Katzung), 2. The Pharmacologıcal Basıs of Therapeutıcs (Goodman and Gilman), 3. Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Editör: Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp
Notlar
İnternet ve kütüphane veritabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir ve uygular. |
ÖÇ02 | Doktora düzeyinde ileri düzeyde edinilmiş bilgileri ve özgün araştırmaları uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. |
ÖÇ03 | Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır |
ÖÇ04 | Deney sonuçlarına ilişkin bulguların değerlendirilmebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar. | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusunu belirlemek üzere öğrencinin bilgi birikiminin olduğu ve ilgi duyduğu konularda fikir alışverişinde bulunulması. | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Öğrencinin çalışmak istediği konuya yönelik literatür taramalarının değerlendirilmesi | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi, tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Tez çalışması kapsamında kullanılacak deneysel yöntemlere, cihazlar ve deneysel parametrelere karar verilmesi. | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylere ilişkin laboratuvar ön hazırlıkların yapılması | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylere ilişkin labaratuar ön hazırlıkların yapılması II | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Tez deneyi öncesi gerekli olan yöntemler için ön çalışmanın yapılması | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Farmakoloji Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Tez deneylerinin yapılması I | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Tez deneylerinin yapılması II | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Tez deneylerinin yapılması III | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Tez deneylerinin yapılması IV | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Tez deneylerinin yapılması V | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Deney sonuçlarına ilişkin bulguların değerlendirilmesi | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Deney sonuçlarına ilişkin bulguların değerlendirilmesi II | Farmakoloji Kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farmakoloji Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farmakoloji Kitapları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 20 | 300 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 625 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25,00 | ||
AKTS | 25 AKTS |