Genel Bilgi
Kod | FAR617 |
Ad | GIS de Pratik Yöntemler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURAN ÖĞÜLENER |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders sonucunda, gastrointestinal sistemdeki organ ve dokuların innervasyonları, bu doku ve organlardaki farmakolojik çalışma yöntemleri ve bu deneylerin değerlendirilebilmeleri amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Gastrointestinal sistem dokularının innervasyonları ve bu dokulardaki farmakolojik çalışma esasları, uygulanan yöntemler ve sistemle ilgili bilimsel çalışmaların yürütülebilmesi ve değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İzole Organ Preparatları, TFD Eğitim Sempozyumları Dizisi
Notlar
DENEYSEL FARMAKOLOJİ ŞÜKRÜ KAYMAKÇALAN & KÂZIM TÜRKER
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gastrointestinal sistem dokularının innervasyonları |
ÖÇ02 | Gastrointestinal sistem dokularının farmakolojik çalışma esasları |
ÖÇ03 | Gastrointestinal sistem dokularında farmakolojik yöntemler |
ÖÇ04 | Gastrointestinal sistemle ilgili bilimsel çalışmaların yürütülebilmesi ve değerlendirilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Düz kas, düz kas tipleri ve kontraktil elemanları | literatür gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İzole organ banyosu deney sistemleri | literatür gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İzole organ banyosu deneylerinde kullanılan solüsyon çeşitleri ve bu solüsyonların içerikleri | literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Gastrointestinal sistemdeki dokularla yapılan in vitro deneylerdeki genel prensipler | literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Özefagus’un innervasyonu ve izole özefagus preparatındaki in vitro çalışmaların farmakolojik esasları | literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Özefagus’un izolasyonu ve bu dokuda yapılan in vitro organ banyosu deney protokolleri | literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
7 | Mide’nin innervasyonu ve izole mide preparatlarında in vitro çalışmaların farmakolojik prensipleri | literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | ders notları ve literatürden sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | İzole mide preparatlarındaki organ banyosu deney protokolleri | literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Duedonum’un inervasyonu ve bu dokudaki in vitro çalışmaların farmakolojik prensipleri | literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İzole duedonum preparatındaki in vitro organ banyosu deney protokolleri | literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | In vitro organ bath experiment protocols in isolated duodenum preparation | literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | İzole ileum düz kasındaki in vitro organ banyosu deneyleri ve deney protokolleri | literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kolon dokusunun inervasyonu ve bu düz kasta yapılacak in vitro çalışmaların farmakolojik esasları | literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Kolon düz kas preparatındaki in vitro organ banyosu deney protokolleri | literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | literatür ve ders notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | literatür ve notların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 4 | 20 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,40 | ||
AKTS | 4 AKTS |