Genel Bilgi
Kod | HEM521 |
Ad | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Semineri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanında literatür taraması yapabilmesi
Dersin İçeriği
Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarıyla ilgili bir konuda seminer planlaması ve yazılması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Pediatri Hemşireliği kitabı, Üniversite veri tabanları
Notlar
Üniversite veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Literatür ve literatür taraması hakkında bilgi sahibi olacak |
ÖÇ02 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarıyla ilgili literatür tarayabilecek |
ÖÇ03 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarıyla ilgili bilimsel dergileri tarayabilecek |
ÖÇ04 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanında derleme ve/veya seminer yazabilecek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, sağlık okur yazarlığı hakkında bilgi verme | Güvenilir kaynakların öğretilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kütüphane, kütüphane kullanımı hakkında bilgi verme | Üniversite kütüphanesinin ve uzaktan erişimin öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Üniversite veri tabanları hakkında bilgi verme | Üniversite veri tabanlarını incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanında bir konu belirlemesi | Anahtar kelime ile tarama yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanında belirlenen konu üzerinde okuma yapması | Literatür taraması yapması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
6 | Derleme ve yazımı hakkında ilgi verme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Kaynak yazımı hakkında bilgi verme | APA ve AMA kaynak yazımını yapması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | APA yazım stiline uygun olarak kaynak yazımını uygulaması | APA yazım stiline uygun olarak kaynak yazımını uygulaması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | İntihal ve önemi hakkında bilgi verme | Üniversitenin intihal programlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanında derinlemesine tarama yapması | Literatür taramasını gerçekleştirebilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Derleme başlığına karar verilmesi ve yazmaya başlaması | Derleme başlığına uygun taramayı bitirmiş olması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Derleme üzerine çalışması | Derleme alt başlıklarını tamamlaması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Derleme yazımını tamamlaması | Derleme yazımının okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Derleme yazımının intihal oranının incelenmesi | Derleme yazımında intihal oranın belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derlemenin tesliminin yapılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Seminer ödevinin tesliminin geri dönüşünün yapılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 13 | 1 | 13 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 1 | 13 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 42 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,68 | ||
AKTS | 2 AKTS |