HEM521 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Semineri I

2 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM521
Ad Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Semineri I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanında literatür taraması yapabilmesi

Dersin İçeriği

Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarıyla ilgili bir konuda seminer planlaması ve yazılması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Pediatri Hemşireliği kitabı, Üniversite veri tabanları

Notlar

Üniversite veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Literatür ve literatür taraması hakkında bilgi sahibi olacak
ÖÇ02 Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarıyla ilgili literatür tarayabilecek
ÖÇ03 Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarıyla ilgili bilimsel dergileri tarayabilecek
ÖÇ04 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanında derleme ve/veya seminer yazabilecek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, sağlık okur yazarlığı hakkında bilgi verme Güvenilir kaynakların öğretilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kütüphane, kütüphane kullanımı hakkında bilgi verme Üniversite kütüphanesinin ve uzaktan erişimin öğrenilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Üniversite veri tabanları hakkında bilgi verme Üniversite veri tabanlarını incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanında bir konu belirlemesi Anahtar kelime ile tarama yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanında belirlenen konu üzerinde okuma yapması Literatür taraması yapması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
6 Derleme ve yazımı hakkında ilgi verme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Kaynak yazımı hakkında bilgi verme APA ve AMA kaynak yazımını yapması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 APA yazım stiline uygun olarak kaynak yazımını uygulaması APA yazım stiline uygun olarak kaynak yazımını uygulaması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 İntihal ve önemi hakkında bilgi verme Üniversitenin intihal programlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanında derinlemesine tarama yapması Literatür taramasını gerçekleştirebilmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Derleme başlığına karar verilmesi ve yazmaya başlaması Derleme başlığına uygun taramayı bitirmiş olması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Derleme üzerine çalışması Derleme alt başlıklarını tamamlaması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Derleme yazımını tamamlaması Derleme yazımının okunması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Derleme yazımının intihal oranının incelenmesi Derleme yazımında intihal oranın belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Derlemenin tesliminin yapılması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Seminer ödevinin tesliminin geri dönüşünün yapılması Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 1 13
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 42
Toplam İş Yükü / 25 (s) 1,68
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.10.2024 10:03