Genel Bilgi
Kod | BSB642 |
Ad | Spor ve Sosyal Psikoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Sporda sosyal psikolojinin önemini öğrenmesi, Çalışma alanlarının spor ortamına uyarlanmasıyla ilgili kavramlarını anlayabilme ve yaşama aktarabilme becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Sosyal Psikolojinin tanımı-spor ve sosyal psikolojinin tanımı. Çalışma alanları. Sosyalleşme süreci, Sporun sosyalleşme sürecindeki önemi, sporda özdeşleşme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bilgin,N. (1995).Sosyal Psikolojiye Giriş. İzmir: İzmir Kitaplığı. Cüceloğlu, Doğan. İnsan ve davranışı – 2. bs. – İstanbul : Remzi Kitabevi, 1991. Feldman, Robert S.(1998). Social psychology. Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall, Franzoi, S. L. (2003). Social Psychology, Boston: McGraw-Hill. Freedman, J.L., D.O. Sears, J.M. Carlsmith. (2003) Sosyal Psikoloji, Çev. A. Dönmez, Ankara: İmge Kitabevi. Kağıtçıbaşı Ç.(1998) Yeni İnsan ve İnsanlar, İstanbul: Evrim yayınevi. Kırel, Çiğdem.(2004).Sosyal psikoloji. Eskişehir : Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Açıköğretim Fakültesi yayını ; no. 826. Allport, Floyd H. (1900). Sosyal psikoloji. Ankara : Yeryüzü Yayınevi. Arkonaç, S. A. (1998) Sosyal Psikoloji, İstanbul: Alfa Yayınları.
Notlar
Baron, Robert A. ve Donn Byrne.(2000) Social psychology. Boston : Allyn and Bacon.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
ÖÇ02 | Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar. |
ÖÇ03 | Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
ÖÇ04 | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
ÖÇ05 | Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
ÖÇ06 | Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
ÖÇ07 | Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
ÖÇ08 | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 2 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 3 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 5 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 1 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Psikolojinin tanımı-spor ve sosyal psikolojinin tanımı. Çalışma alanları. Sporun sosyalleşme sürecindeki önemi. | Kaynak kitaptan konu okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Ahlak tanımı, gelişimi, kimlik ve kişilik. Spor yapan çocuk ve gençlerde kimlik değişimi. | Kaynak kitaptan konu okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Sporda ahlak ve Fair-Play örnek fair play olayları. | Kaynak kitaptan konu okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
4 | Tutumlar, tutumların özellikler, inanç ve tutumlarda Sporun yeri ve önemi. | Kaynak kitaptan konu okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Tutumların insan ilişkilerindeki önemi, özellikleri ve tutum değiştirmeye yol açan çelişkiler. | Kaynak kitaptan konu okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
6 | Tutum değiştirme kuramları: Psikoanalitik kuram, öğrenme kuramı. | Kaynak kitaptan konu okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Engellenme nedir, engellenme kuramları. Spor ve engellenme. | Kaynak kitaptan konu okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak kitaptan konu okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Duygusal zeka kavramı? Yaşantımıza ne şekilde aktarabildiğimiz? Empati ve sempati kavramlarının tanımı. Farklılıkları. | Kaynak kitaptan konu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Rol nedir? Rollerin sınıflandırılması; rol uyumu, rol uyumsuzluğu, rol bulaşması, rol katılığı. | Kaynak kitaptan konu okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Algı ve benlik kavramı.Benlik ve spor.Yetkinlik beklentisi. Sosyal öğrenme kuramı. | Kaynak kitaptan konu okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Grup Dinamiği ve spordaki görünümü; grup oluşumundaki evreler. | Kaynak kitaptan konu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Grup etkinliği ve liderlik tarzları. | Kaynak kitaptan konu okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Ceza ve ödül kavramlarının tanımı; Spordaki önemi. Antrenörün yaklaşımı, uygulamada dikkat edilecek noktalar. | Kaynak kitaptan konu okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sinerji kavramının tanımı. | Kaynak kitaptan konu okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |