Genel Bilgi
Kod | BİK730 |
Ad | Yüksek Lisans Tezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAMER CEVAT İNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TAMER CEVAT İNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Zafer YÖNDEN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Yüksek lisans tezi bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencini bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Öğrencinin literatür taramalarını eksiksiz yapması
Kaynaklar
Slayt
Notlar
lipincot, lenninger
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel bir araştırmayı planlar ve yürütebilir |
ÖÇ02 | Bulgularını yazılı ve sözlü olarak sunabilir ve tartışabilir |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırma yapabilir |
ÖÇ04 | Literatür özeti çıkarabilir. |
ÖÇ05 | Bilimsel makale yazarken yöntem ve metodları saptayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Vücudun temel dokularının yapı ve işlevini açıklar. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Hücrenin yapı ve işlevleri ile bunlarla ilgili fizyolojik mekanizmaları ve biyoelektriksel olayları açıklar. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Metabolizmada görevli biyokimyasal moleküllerin yapı ve fonksiyonlarını açıklar. | 1 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Genetik materyalin (DNA ve RNA) yapı ve işlevini, gen ifadesini, genom yapısı, nükleik asit metabolizması ve DNA’nın tıpta kullanımı, kalıtımın temel prensiplerini bilir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Makale çalışması | |
2 | Bilimsel araştırma kuralları | Makale okuması | |
3 | Bilimsel çalışmada etik kavramı | Etik kavramının öğrenilmesi | |
4 | Etik kavramının bilimsel araştırmalardaki önemi | Etik kurul kavramı | |
5 | Literatür taraması | Çalışma | |
6 | Araştırma konusunun seçilmesi | Literatür tarama | |
7 | Dışlanma kriterlerinin belirlenmesi | Yüksek lisans çalışması | |
8 | Ara Sınavlar | Değerlendirme | |
9 | Dahil etme kriterlerinin belirlenmesi | Tez değerlendirme | |
10 | Makale taraması | Araştırma yöntemlerinin uygulanması | |
11 | Araştırma yöntem ve methodunun belirlenmesi | Yüksek lisans çalışması | |
12 | Tez çalışması | Çalışma | |
13 | Konuya yönelik yeni literatür taraması | Yüksek lisans çalışması | |
14 | Eksik literatürün tamamlanması | Literatür çalışması | |
15 | Kriterlere uygun bir şekilde tez çalışmasının yürütülmesi | Araştırma yöntemlerinin değerlendirilmesi | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 22 | 308 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 632 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25,28 | ||
AKTS | 25 AKTS |