Genel Bilgi
Kod | BİK730 |
Ad | Yüksek Lisans Tezi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAMER CEVAT İNAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Yüksek lisans tezi bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencini bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Öğrencinin literatür taramalarını eksiksiz yapması
Kaynaklar
Slayt
Notlar
lipincot, lenninger
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel bir araştırmayı planlar ve yürütebilir |
ÖÇ02 | Bulgularını yazılı ve sözlü olarak sunabilir ve tartışabilir |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırma yapabilir |
ÖÇ04 | Literatür özeti çıkarabilir. |
ÖÇ05 | Bilimsel makale yazarken yöntem ve metodları saptayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Vücudun temel dokularının yapı ve işlevini açıklar. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Hücrenin yapı ve işlevleri ile bunlarla ilgili fizyolojik mekanizmaları ve biyoelektriksel olayları açıklar. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Metabolizmada görevli biyokimyasal moleküllerin yapı ve fonksiyonlarını açıklar. | 1 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Genetik materyalin (DNA ve RNA) yapı ve işlevini, gen ifadesini, genom yapısı, nükleik asit metabolizması ve DNA’nın tıpta kullanımı, kalıtımın temel prensiplerini bilir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Makale çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bilimsel araştırma kuralları | Makale okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bilimsel çalışmada etik kavramı | Etik kavramının öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Etik kavramının bilimsel araştırmalardaki önemi | Etik kurul kavramı | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
5 | Literatür taraması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Araştırma konusunun seçilmesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
7 | Dışlanma kriterlerinin belirlenmesi | Yüksek lisans çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Dahil etme kriterlerinin belirlenmesi | Tez değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Makale taraması | Araştırma yöntemlerinin uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Araştırma yöntem ve methodunun belirlenmesi | Yüksek lisans çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Tez çalışması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Konuya yönelik yeni literatür taraması | Yüksek lisans çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Eksik literatürün tamamlanması | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Kriterlere uygun bir şekilde tez çalışmasının yürütülmesi | Araştırma yöntemlerinin değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 22 | 308 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 632 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25,28 | ||
AKTS | 25 AKTS |