Genel Bilgi
Kod | BİK720 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAMER CEVAT İNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ABDULLAH TULİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme.
Dersin Ön Koşulu
Doktora öğrencisi olmak
Kaynaklar
Lenninger
Notlar
Makale
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uzmanlık alanının belirlenmesi |
ÖÇ02 | Uzmanlık alanı doğrultusunda literatür taraması yapabilir. |
ÖÇ03 | Literatür taramalarını ifade edebilir |
ÖÇ04 | Materyal ve metod saptayabilir. |
ÖÇ05 | Bitirme tezini kurallara uygun bir şekilde yazma yetisini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Biyokimyanın tarihçesini, canlılarda bulunan temel biyokimyasal olayları çözümleyebilecektir | 1 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Karbonhidrat metabolizmasının önemini ve düzenlenmesini tartışabilecektir. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Lipitlerin fonksiyonlarını ve taşınmalarını tartışabilecektir. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Proteinlerin yapısını açıklayabilecektir. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Enzimin tanımını ve işlevini tartışabilecektir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uzmanlık alan dersinin tanımlanması | Makale taraması | |
2 | Uzmanlık alanına yönelik çalışmalar | Literatür çalışması | |
3 | Bilimsel makale yazma kuralları | Bilimsel makale yazma alıştırmaları | |
4 | Makale türleri | Makale türlerini öğrenme | |
5 | Review makale | Konuyla alakalı review article okuması | |
6 | Makale tartışması | Makaleyle ilgili fikirlerin tartışılması | |
7 | Sınav öncesi genel değerlendirme | Değerlendirmeler yapılır. | |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | |
9 | Araştırma makalesi nasıl okunur | Okuma yapma | |
10 | Konu belirleme | Birden fazla review taranır | |
11 | Makale yazmaya başlama | Toplanan makalelerd literatür özeti çıkarılır. | |
12 | Literatür özetinin incelenmesi | Bol okuma | |
13 | Meta analizlerin taranması | Konuyla alakalı daha geniş literatüre ulaşmak için meta analiz çalışmaları taranır | |
14 | Toplanan makalelerin incelenmesi | Makaleler tek tek incelenir. | |
15 | Referansların düzenlenmesi | Makale kurallara uygun referans yazma bilgisi | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü sınav | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 10 | 10 | 100 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
AKTS | 5 AKTS |