EFMS008 Okul Dışı Öğrenme Ortamları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMS008
Ad Okul Dışı Öğrenme Ortamları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri FAKULTE_SOSYAL_SECMELI Fakülte Seçmeli
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. ÇAĞATAY AKYOL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Okul dışı öğrenme ve okul dışı öğrenme ortamları hakkında bilgi sahibi olabilmek. Okul dışı öğrenme faaliyetleri tasarlayabilmek ve değerlendirebilmek

Dersin İçeriği

Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları; okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda öğretim; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi; okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Okul Dışı Öğrenme Ortamları Editör: Prof. Dr. Ahmet İlhan Şen

Notlar

Akademik kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okul dışı öğrenme ortamları kavramları bilir.
ÖÇ02 Okul dışı öğrenme ortamlarının önemini açıklar.
ÖÇ03 Okul dışı öğrenme faaliyetini tasarlar.
ÖÇ04 Okul dışı öğrenme faaliyetinin dersle ilişkilendirir ve kazanımları belirler
ÖÇ05 Okul dışı öğrenme ortamları kapsamında farklı kılavuzları inceler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okul Dışı Öğrenme Ortamları kavramlar Kitaptan ilgili bölümün okunması
2 Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının önemi kitap bölümünün okunması
3 Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının ve kazanımların belirlenmesi okul Dışı Öğrenme Ortamlarının araştırılması
4 Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında gerçekleştirilecek öğrenme faaliyetleri Gezilecek öğrenme ortamlarının belirlenmesi
5 Okul dışı öğrenme ortamları ve bu ortamlarına gerçekleştirilecek gezi hazırlıkları Gezide kullanılacak malzemeler
6 örnek okul dışı öğrenme ortamları kılavuzları (ADANA) Makale okuma
7 Okul dışı öğrenme ortamları kılavuzları (Osmaniye) kaynaklarda araştırma
8 Ara Sınavlar
9 Okul dışı Öğrenme ortamlarına gerçekleştirilen toplu geziler (tiyarto) Tiyatronun tarihçesi okuma
10 Okul dışı Öğrenme ortamlarına gerçekleştirilen toplu geziler (senfoni) senfoni orkestralarının kuruluş tarihçesi okuma
11 Müzeler (Yeni Adana Müzesi) ilgili kaynaktan okuma
12 Tarsus hayvanat bahçeleri çevremizdeki hayvanat bahçeleri
13 Ç.Ü. Ali Nihat Gökyiğit Botanik Bahçeleri çevemizdeki botanik bahçeleri
14 tarım alanları (limon bahçesi) çevremizde bulunan tarım alanları ve ürünleri
15 Okul dışı öğrenme ortamları kapsamında yapılan etkinliklerde kullanılan yöntemler ilgili kaynaktan araştırılması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 4 4 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 4 4 16
Toplam İş Yükü (Saat) 92
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,68
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 09:26