Genel Bilgi
Kod | EFMS008 |
Ad | Okul Dışı Öğrenme Ortamları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri FAKULTE_SOSYAL_SECMELI Fakülte Seçmeli |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. ÇAĞATAY AKYOL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Okul dışı öğrenme ve okul dışı öğrenme ortamları hakkında bilgi sahibi olabilmek. Okul dışı öğrenme faaliyetleri tasarlayabilmek ve değerlendirebilmek
Dersin İçeriği
Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları; okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda öğretim; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi; okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Okul Dışı Öğrenme Ortamları Editör: Prof. Dr. Ahmet İlhan Şen
Notlar
Akademik kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okul dışı öğrenme ortamları kavramları bilir. |
ÖÇ02 | Okul dışı öğrenme ortamlarının önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Okul dışı öğrenme faaliyetini tasarlar. |
ÖÇ04 | Okul dışı öğrenme faaliyetinin dersle ilişkilendirir ve kazanımları belirler |
ÖÇ05 | Okul dışı öğrenme ortamları kapsamında farklı kılavuzları inceler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları kavramlar | Kitaptan ilgili bölümün okunması | |
2 | Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının önemi | kitap bölümünün okunması | |
3 | Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının ve kazanımların belirlenmesi | okul Dışı Öğrenme Ortamlarının araştırılması | |
4 | Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında gerçekleştirilecek öğrenme faaliyetleri | Gezilecek öğrenme ortamlarının belirlenmesi | |
5 | Okul dışı öğrenme ortamları ve bu ortamlarına gerçekleştirilecek gezi hazırlıkları | Gezide kullanılacak malzemeler | |
6 | örnek okul dışı öğrenme ortamları kılavuzları (ADANA) | Makale okuma | |
7 | Okul dışı öğrenme ortamları kılavuzları (Osmaniye) | kaynaklarda araştırma | |
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | Okul dışı Öğrenme ortamlarına gerçekleştirilen toplu geziler (tiyarto) | Tiyatronun tarihçesi okuma | |
10 | Okul dışı Öğrenme ortamlarına gerçekleştirilen toplu geziler (senfoni) | senfoni orkestralarının kuruluş tarihçesi okuma | |
11 | Müzeler (Yeni Adana Müzesi) | ilgili kaynaktan okuma | |
12 | Tarsus hayvanat bahçeleri | çevremizdeki hayvanat bahçeleri | |
13 | Ç.Ü. Ali Nihat Gökyiğit Botanik Bahçeleri | çevemizdeki botanik bahçeleri | |
14 | tarım alanları (limon bahçesi) | çevremizde bulunan tarım alanları ve ürünleri | |
15 | Okul dışı öğrenme ortamları kapsamında yapılan etkinliklerde kullanılan yöntemler | ilgili kaynaktan araştırılması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 4 | 16 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 4 | 4 | 16 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
AKTS | 4 AKTS |