Genel Bilgi
Kod | EFMS008 |
Ad | Okul Dışı Öğrenme Ortamları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. ÇAĞATAY AKYOL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Okul dışı öğrenme ve okul dışı öğrenme ortamları hakkında bilgi sahibi olabilmek. Okul dışı öğrenme faaliyetleri tasarlayabilmek ve değerlendirebilmek
Dersin İçeriği
Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları; okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda öğretim; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi; okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Okul Dışı Öğrenme Ortamları Editör: Prof. Dr. Ahmet İlhan Şen
Notlar
Akademik kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okul dışı öğrenme ortamları kavramları bilir. |
ÖÇ02 | Okul dışı öğrenme ortamlarının önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Okul dışı öğrenme faaliyetini tasarlar. |
ÖÇ04 | Okul dışı öğrenme faaliyetinin dersle ilişkilendirir ve kazanımları belirler |
ÖÇ05 | Okul dışı öğrenme ortamları kapsamında farklı kılavuzları inceler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları kavramlar | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının önemi | kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Anlatım |
3 | Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının ve kazanımların belirlenmesi | okul Dışı Öğrenme Ortamlarının araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Örnek Olay |
4 | Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında gerçekleştirilecek öğrenme faaliyetleri | Gezilecek öğrenme ortamlarının belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
5 | Okul dışı öğrenme ortamları ve bu ortamlarına gerçekleştirilecek gezi hazırlıkları | Gezide kullanılacak malzemeler | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Örnek Olay |
6 | örnek okul dışı öğrenme ortamları kılavuzları (ADANA) | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
7 | Okul dışı öğrenme ortamları kılavuzları (Osmaniye) | kaynaklarda araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Okul dışı Öğrenme ortamlarına gerçekleştirilen toplu geziler (tiyarto) | Tiyatronun tarihçesi okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Grup Çalışması |
10 | Okul dışı Öğrenme ortamlarına gerçekleştirilen toplu geziler (senfoni) | senfoni orkestralarının kuruluş tarihçesi okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması |
11 | Müzeler (Yeni Adana Müzesi) | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | Tarsus hayvanat bahçeleri | çevremizdeki hayvanat bahçeleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Ç.Ü. Ali Nihat Gökyiğit Botanik Bahçeleri | çevemizdeki botanik bahçeleri | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | tarım alanları (limon bahçesi) | çevremizde bulunan tarım alanları ve ürünleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | Okul dışı öğrenme ortamları kapsamında yapılan etkinliklerde kullanılan yöntemler | ilgili kaynaktan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 4 | 16 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 4 | 4 | 16 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
AKTS | 4 AKTS |