Trans612 Biobanking

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod Trans612
Ad Biobanking
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÜLAY SEZGİN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. GÜLAY SEZGİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Biyobankacılık tanımı, tipleri, etik ve hukuksal kurallar, mahremiyet ve gizlilik ile yöntem ve kavramları öğretmektir.

Dersin İçeriği

Biyobankacılık ve yönetişimi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Online makale,kitaplar, kongre sunumları, bildiriler

Notlar

Biological Resource Centres. Underpinning the future of life sciences and biotechnology. OECD, 2001. BBMRI (Biobanking and Biomolecular Resources Research Infrastructure) http://bbmri.eu/ Biobanks for Europe: A challenge for governance. Report of the Expert Group on Dealing with Ethical and Regulatory Challenges of International Biobank Research. EU 2012.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bioyobankacılığın tanımını yapar ve neden gerekli olduğunu açıklar
ÖÇ02 Biyobankacılığın tiplerini ayırt eder
ÖÇ03 Biyobankacılığın yönetişimini tanımlar
ÖÇ04 Mahremiyet ve gizlilik kavramlarını ayırt eder
ÖÇ05 Etik ve hukuksal konuları açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve translasyonel tıp alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıbbın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik yöntemleri tanımlar, ilgili yazılımları etkili kullanır. 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp ile ilgili çalışmalarda kuramsal ve uygulamalı bilgilerini üst düzeyde kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıbba yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, gereç ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler (alet, yöntem, tedavi, ilaç) geliştirir. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel Tıp laboratuvarlarının düzenini sürdürür ve laboratuvarda çalışma saatlerinde öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşılması halinde çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel tıp ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide (SCI, SCI-Expanded, SSCI, or AHCI) kapsamında) yayınlar ve bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile translasyonel tıp alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar ve toplumu bilgilendirmek üzere sunar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Translasyonel Tıp alanında uzman veya uzman olmayan gruplarla güncel gelişme ve araştırmalar hakkında yazılı, sözlü ve görsel olarak nicel ve nitel verilerle de destekleyerek etkin bir iletişim kurar. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp ile ilgili bir kavram, konu veya olgunun nasıl öğretilmesi gerektiğini öğrenir. 4
PÖÇ17 Belirsiz Akranlarıyla bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Translasyonel tıp ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekleyerek toplumsal strateji, uygulama planları ve kalite süreçlerinde kullanır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun translasyonel tıp konusunda farkındalığının artmasını sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyobankacılık tanımı gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Biyobanka tipleri Tanımın gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Biyobanka kurmak için neler gerekli Önceki dersin okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Finansal olarak biyobankanın devamlılığını sağlamak Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Operasyonel olarak biobankaların devamlılığı ve uluslararası altyapılar Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Kanser odaklı biyobankalar Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 yeni nesil biyobankacılık Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Bilimsel araştırmalarda şeffaflık ve üretkenlik açısından biyobankacılık Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Aydınlatılmış onam Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Mahremiyet ve gizlilik Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Etik ve hukuksal kurallar Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Biyobanka kurma-1 Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Biyobanka kurma-2 Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Öğrencilerin kurduğu biyobankanın sunumu Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.02.2025 10:54