MG23700 Pazarlama Yönetimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG23700
Ad Pazarlama Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ ZEREN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DENİZ ZEREN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin pazarlama alanındaki kavram ve kurumları irdelemelerine, pazarlama teori ve uygulamalarının temellerini öğrenebilmelerine yol göstermektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, pazarlamanın tanımı ve kapsamı, tüketici davranışları, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Pazarlama Yönetimi (2018) Keller & Kotler, Beta.

Notlar

Güncel ve temel makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlamanın işletmedeki stratejik rolünü tanımlar.
ÖÇ02 Pazarlamada kullanılan modern analitik teknikleri ve kavramları kullanır.
ÖÇ03 Stratejik pazarlama planlaması için gerekli değerlendirmeleri yapar.
ÖÇ04 Profesyonel düzeyde rapor yazabilir ve etkili görsel-sözel sunum yapar.
ÖÇ05 Pazarlama alanındaki küresel alan yazını takip eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminin temel kuram ve modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlama.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde kullanılan modelleri uygulama. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde uygulanan modellerin farklı sektörler açısından sonuçlarını değerlendirme.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç ve dış çevresel koşullardan ve değişimlerden kaynaklanan işletme sorunlarını tanımlayabilme. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik düşünme yetisi ile temel işletmecilik problemlerini çözebilme.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme problemlerinin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak, takım üyesi olarak etkin çalışma.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş yaşamında öğrenmenin sürekliliğinin bilincinde olarak güncel gelişmeleri izleyerek kendini geliştirme. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleme. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunma. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yazılı ve sözlü sunumlarda, işletme terminolojisinde yer alan terim ve kavramları etkin biçimde kullanma. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletme bilim dalında ve farklı mesleki alanlarda karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik .Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptayarak çözümler önerme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama ve Pazarlama Anlayışı Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Pazarlamaya Yaklaşımlar-Pazarlama Çevresi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Durum ve Rekabet Analizi-Rekabet Stratejiler Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Pazarlar ve Tüketici Davranışı Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Dijital ve Mobil Pazarlar ve Tüketici Davranışı Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Hedef Pazar Belirleme ve Büyüme Stratejileri Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Ürün Politikaları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Marka Politikaları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Fiyat Kararları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Dağıtım Kanalları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Tutundurma Kararları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Dijital Çağda Pazarlama Karması Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Ödev Sunumları Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
15 Ödev Sunumları (Devam) Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 149
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,96
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.02.2025 07:42