Genel Bilgi
Kod | MGP700 |
Ad | Dönem Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Enstitü Proje |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ ZEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. VEYİS NACİ TANIŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SELÇUK ÇOLAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. DENİZ ZEREN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Dönem projesi, bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle çalışma süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Proje konusuna ilişkin akademik yayınlar.
Notlar
Güncel ve temel makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proje konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
ÖÇ04 | Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuram ve modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlama. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan modelleri uygulama. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde uygulanan modellerin farklı sektörler açısından sonuçlarını değerlendirme. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç ve dış çevresel koşullardan ve değişimlerden kaynaklanan işletme sorunlarını tanımlayabilme. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik düşünme yetisi ile temel işletmecilik problemlerini çözebilme. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme problemlerinin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak, takım üyesi olarak etkin çalışma. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş yaşamında öğrenmenin sürekliliğinin bilincinde olarak güncel gelişmeleri izleyerek kendini geliştirme. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleme. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunma. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yazılı ve sözlü sunumlarda, işletme terminolojisinde yer alan terim ve kavramları etkin biçimde kullanma. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletme bilim dalında ve farklı mesleki alanlarda karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | .Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptayarak çözümler önerme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje hazırlama sürecinin incelenmesi | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Proje ana konusunun belirlenmesi | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Kaynak taraması | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Proje konusunun netleştirilmesi | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Kaynak taraması (devam) | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | İçerik oluşturma | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Ön yazıma başlama | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ara değerleme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Proje sürecini değerleme eksik yerleri tamamlama | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Proje sürecini değerleme eksik yerleri tamamlama (devam) | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Bulguları değerlendirme ve sonucu yazma | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Bulguları değerlendirme ve sonucu yazma (devam) | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | İlk okuma ve değerlendirme | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Eksiklikleri tamamlama | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Son kontrol | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje teslimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje teslimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |