Genel Bilgi
Kod | SD0680 |
Ad | Deniz Kaplumbağaları Biyolojisi, Ekolojisi ve Korunması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. İrem Nur YEŞİLYURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. İrem Nur YEŞİLYURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersle, deniz kaplumbağalarının biyolojisi, ekolojisi, korunması ve Türkiye’deki deniz kaplumbağası türleri ve yuvalama alanları hakkındaki güncel bilgilerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Deniz kaplumbağalarının taksonomisi, üremesi, yuvalaması, beslenmesi, dağılımı, göç ve dalma davranışı gibi biyolojik özellikleri, ekolojisi, korunması, iklim krizinin deniz kaplumbağalarına etkisi, ayrıca Türkiye’de yuvalayan deniz kaplumbağası türleri ve Türkiye’ de ki yuvalama kumsalları hakkında bilgileri içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Peter C. H. Pritchard (1996). Evolution, Phylogeny, and Current Status. The Biology of Sea Turtles, Edited By Peter L. Lutz and John A. Musick, Volume I, CRC Marine Science Series. Lutz, P.L., Musick, J.A. and Wyneken, J. (2002). The Biology of Sea Turtles. Volume II, CRC Press, Boca Raton, 455 p. Wyneken, J., Lohmann, K. J. and Musick J. A., (2013). The Biology of Sea Turtles, Volume III CRC Press, Boca Raton, 446 p.
Notlar
P. Luschi & P. Casale (2014) Movement patterns of marine turtles in the Mediterranean Sea: a review, Italian Journal of Zoology, 81:4, 478-495, DOI: 10.1080/11250003.2014.963714 Esteban, N., Mortimer, J.A., Stokes, H.J. et al. (2020). A global review of green turtle diet: sea surface temperature as a potential driver of omnivory levels. Mar Biol 167, 183. https://doi.org/10.1007/s00227-020-03786-8
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Deniz kaplumbağalarının beslenmesi, üremesi, yuvalaması gibi biyolojik özelliklerini kavrar |
ÖÇ02 | Deniz kaplumbağalarının ekolojik rolleri üzerinde yorum yapabilir |
ÖÇ03 | Türkiye’de yuvalayan deniz kaplumbağası türlerinin isimlerini sıralar |
ÖÇ04 | Türkiye’deki yuvalama kumsallarını sıralar |
ÖÇ05 | Chelonia mydas ve Caretta caretta türlerinin ayırt edici özelliklerini tanımlar ve tür teşhislerini yapabilir |
ÖÇ06 | Deniz kaplumbağaları üzerindeki tehditleri açıklar |
ÖÇ07 | Deniz kaplumbağalarının korunma statülerini listeler |
ÖÇ08 | İklim değişiminin deniz kaplumbağaları üzerindeki etkilerini açıklar |
ÖÇ09 | Türkiye’de ve Dünya'da deniz kaplumbağaları ile ilgili yapılan güncel araştırmalar ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sürüngenlerin genel özellikleri, Kaplumbağaların genel özellikleri | Ders bilgi paketinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması, Anlatım |
2 | Deniz Kaplumbağalarının biyolojisi (beslenme, solunum, boşaltım) | Ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Deniz Kaplumbağalarının biyolojisi (üreme, yumurtlama, yuvalama) | İlgili kaynağın okunması, önerilen videonun izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Deniz Kaplumbağalarında göç | seaturtle.org/tracking/ sayfasından bir deniz kaplumbağasının göçünün takip edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Deniz Kaplumbağalarının taksonomisi, ülkemizdeki deniz kaplumbağası türleri | 1. Ödevin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
6 | Chelonia mydas ve Caretta caretta türlerinin morfolojik özellikleri, dağılımları ve yuvalama alanları | 1. Ödevin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Chelonia mydas ve Caretta caretta’nın Türkiye’deki durumu | Deniz kaplumbağaları ile ilgili bir haberin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Deniz kaplumbağalarının ekolojisi | 2. ödevin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Deniz kaplumbağaları üzerindeki tehditler ve güncel sorunlar | 2. ödevin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
11 | Deniz Kaplumbağalarının korunması | IUCN koruma statülerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
12 | İklim krizi ve deniz kaplumbağaları | İklim krizi ve etkilerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | "Sen neyi değiştirirsin?" | Ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Türkiye’de deniz kaplumbağaları ile ilgili yapılan çalışmalar | Ödev sunusuna hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
15 | Dünya’da deniz kaplumbağaları ile ilgili yapılan güncel araştırmalar | Ödev sunusuna hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,64 | ||
AKTS | 3 AKTS |