Genel Bilgi
| Birim | REKTÖRLÜK |
| Alan Dışı Dersler Koordinatörlüğü | |
| Kod | SD0373 |
| Ad | Sinema ve Halkla İlişkiler 2 |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ENGİN ÇELEBİ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ENGİN ÇELEBİ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İletişim ve Halkla ilişkiler uygulamaları açısından filmlerin değerlendirilmesi ve çözümlenmesinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bir Halkla ilişkiler ve İletişim aracı olarak filmlerin incelenmesini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
JAGTEN – THOMAS VINTERBERG Transnational blackface, neo-minstrelsy and the ‘French Eddie Murphy’ in Intouchables LIFE IS BEAUTIFUL: WHEN HUMOR CHALLENGES HISTORY
Notlar
Administrative Justice in the Wake of I, Daniel Blake Grave of the Fireflies and Japan’s Memories of World War II
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Filmlerin Halkla ilişkiler uygulamalarına etkisine yönelik değerlendirmeler yapar. |
| ÖÇ02 | Filmlerin toplumsal etkilerine yönelik değerlendirmeler yapar. |
| ÖÇ03 | Yerel, ulusal ve uluslararası filmleri alanına özgü bir bakış açısıyla yorumlar. |
| ÖÇ04 | Filmlerde yer alan örtülü mesajları ortaya çıkartabilir. |
| ÖÇ05 | Filmlerin günümüze gelen süreçte yaşadığı değişim ve dönüşümleri tanımlar. |
| ÖÇ06 | Filmler ve reklamcılık ilişkisini öğrenir. |
| ÖÇ07 | Filmleri ideolojik açıdan inceleyip değerlendirir. |
| ÖÇ08 | Film mesajlarına yönelik rasyonel düşünme yetenegi kazanır. |
| ÖÇ09 | Film analizlerine disiplinlerarası bir tarzla yaklaşır. |
| ÖÇ10 | Filmler aracılığıyla nasıl bir toplumsal değişim yaratılmaya çalışıldığını öğrenir. |
| ÖÇ11 | Filmler aracılığıyla kültürel emperyalizmin nasıl yayıldığı öğrenilir. |
| ÖÇ12 | Bilimsel filmleri propaganda amacı taşıyan filmlerden ayırt edebilir. |
| ÖÇ13 | Filmleri ideolojik, siyasi ve kültürel açıdan analiz edebilir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir iletişim aracı olarak filmler. | Ders notlarını okuma, literatür araştırması yapma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Bir halkla ilişkiler aracı olarak filmler. | Ders notlarını okuma, literatür araştırması yapma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
| 3 | Filmlerde yer alan örtülü mesajlar. | Ders notlarını okuma, literatür araştırması yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 4 | Filmler aracılığıyla toplumsallaşma. | Ders notlarını okuma, literatür araştırması yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Filmler ve Kültür endüstrisi | Ders notlarını okuma, literatür araştırması yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Film izleme motivasyonları | Ders notlarını okuma, literatür araştırması yapma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
| 7 | Film incelemesi (Tarihi filmler) | Film izleme ve analiz yapma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınavlar | Ders notlarını okuma, literatür araştırması yapma. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 9 | Film incelemesi (Belgesel filmler) | Film izleme ve analiz yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Film incelemesi (Komedi filmler) | Film izleme ve analiz yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Film incelemesi (Savaş filmleri) | Film izleme ve analiz yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Film incelemesi (Animasyon filmler) | Film izleme ve analiz yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Film incelemesi (Dram filmleri) | Film izleme ve analiz yapma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
| 14 | Film incelemesi (Aile filmleri) | Film izleme ve analiz yapma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
| 15 | Film incelemesi (Romantik filmler) | Film izleme ve analiz yapma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını okuma, literatür araştırması yapma. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını okuma, literatür araştırması yapma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||