Genel Bilgi
Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
Kod | OMZ422 |
Ad | Yenilik ve Kurumsal Girişimcilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Banu ÖZKESER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Banu ÖZKESER
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Girişimcilik ve yenilikçilik ile ilgili temel kavramları tanıyabilme. Kendisine güvenme ruhu içinde öğrencilere genel girişimcilik ve yenilikçilik bilinci yaratmak.
Dersin İçeriği
Fikir, Stratejik Yönetim, Teknoloji Yönetimi, Araştırma ve Geliştirme (AR-GE), Yaratıcılık ve Yenilik, Yenilik ve Ar-Ge Arasındaki Fark, İş planı, Fizibilite analizi, Hibe Teşvik Sistemi, Satış, Geri dönüşüm, Sürdürülebilirlik, Şirket etik politikaları
Dersin Ön Koşulu
Derse ait ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
İnovasyon ve Girişimcilik, John Bessant- Joe Tidd, eds: Esra Aslan, 3. basımdan çeviri, 2018, p544
Notlar
Sunumlar ve ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimcilik ve inovasyon terimlerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Yenilik ve araştırma geliştirme arasındaki farkı açıklar. |
ÖÇ03 | Yapılan iş planını uygular. |
ÖÇ04 | Stratejik yönetim ve teknoloji yönetimi terimlerini tanımlar. |
ÖÇ05 | Yenilik ve Ar-Ge arasındaki farkı belirtir. |
ÖÇ06 | Fizibilite çalışması gerçekleştirir. |
ÖÇ07 | Otomotiv firmalarındaki kalite standartlarını açıklar. |
ÖÇ08 | Geri dönüşüm, sürdürülebilirlik, yeşil dönüşüm proseslerini ve sektör etik politikalarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Otomotiv mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgiyi ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanındaki uygulamalarda karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar ve bilimsel yöntemlerle çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanında, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayan karmaşık bir sistem, süreç, cihaz veya ürünü tasarlar ve bu süreçte modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde uygular. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma amacıyla bilişim teknolojilerinden yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Otomotiv Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda bireysel ve ekip üyesi olarak etkin biçimde sorumluluk alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otomotiv mühendisliği ile ilgili mevzuata hakim olma ve mesleki etik sorumluluk bilincini kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve otomotiv mühendisliği alanında kendini sürekli geliştirerek yeniler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv mühendisliği alanı ile ilgili Türkçe/İngilizce sözlü ve yazılı şekilde iletişim kurabilme, rapor yazabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Proje tasarlama ve yönetme bilgilerini kullanarak, otomotiv mühendisliği uygulamalarına ilişkin yeni fikirler geliştirme ve gerçekleştirilmesi yönünde girişimde bulunur. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın otomotiv mühendisliği alanına yansıyan sorunları ve çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimine Hızlı Bir Bakış | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Fikirler | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Stratejik Yönetim | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Teknoloji Yönetimi | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Araştırma ve Geliştirme (Ar-Ge) | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Entelektüel özellikleri | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Yaratıcılık ve Yenilik | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yenilik ve Ar-Ge Arasındaki Fark | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İş planı | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Fizibilite analizi | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Hibe Teşvik Sistemi | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Yaptıklarınızın Pazarlama Sanatı | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Satış | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Satış Performans Yönetimi | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 7 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |