Genel Bilgi
Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
Kod | OMZ420 |
Ad | Dinamik Analiz |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Arif Emre AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Arif Emre AKTAŞ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere hareketli parçaların dinamiklerini, yüklerin ve kuvvetlerin mekanik sistemlere nasıl dağıldığını incelemeyi ve ürünlerinin performansını iyileştirmeyi ve optimize etmeyi öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Statik Analiz, Kinematik Analiz, Dinamik Analiz, Mekanik Titreşimler, Dengeleme, Dişli tasarımı, Millerin Savrulması, Mekanizmaların analizi
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
ADAMS yazılım eğitim notları
Notlar
Paket program kullanım kılavuzu ve ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğadaki temel dinamik hareketleri bilgisayar ortamında modeller. |
ÖÇ02 | Temel mekanizmaların bilgisayar ortamında modeller. |
ÖÇ03 | Mekanizmaların hareketini yorumlar. |
ÖÇ04 | Mekanizmaların konum, hız, ivme değerlerini belirli bir durum için belirler. |
ÖÇ05 | Otomotivdeki içten yanmalı motor ve güç aktarma organlarının hareketini bilgisayar ortamında modeller |
ÖÇ06 | Otomotivdeki içten yanmalı motor ve güç aktarma organlarının hareketini bilgisayar ortamında analiz eder. |
ÖÇ07 | Simülasyon uygulamaları gerçekleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Otomotiv mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgiyi ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanındaki uygulamalarda karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar ve bilimsel yöntemlerle çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanında, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayan karmaşık bir sistem, süreç, cihaz veya ürünü tasarlar ve bu süreçte modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma amacıyla bilişim teknolojilerinden yararlanır. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Otomotiv Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda bireysel ve ekip üyesi olarak etkin biçimde sorumluluk alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otomotiv mühendisliği ile ilgili mevzuata hakim olma ve mesleki etik sorumluluk bilincini kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve otomotiv mühendisliği alanında kendini sürekli geliştirerek yeniler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv mühendisliği alanı ile ilgili Türkçe/İngilizce sözlü ve yazılı şekilde iletişim kurabilme, rapor yazabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Proje tasarlama ve yönetme bilgilerini kullanarak, otomotiv mühendisliği uygulamalarına ilişkin yeni fikirler geliştirme ve gerçekleştirilmesi yönünde girişimde bulunur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın otomotiv mühendisliği alanına yansıyan sorunları ve çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Statik, dinamik ve kinematik analiz | ADAMS yazılım eğitim notlarına ve ders sunumuna çalışılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | ADAMS programına giriş | ADAMS yazılım eğitim notlarına ve ders sunumuna çalışılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Koordinat sistemi, parça ve geometri markerları, parça kütlesi, atalet ve ölçüm | ADAMS yazılım eğitim notlarına ve ders sunumuna çalışılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | ADAMS programında parça tipleri ve ilk koşul belirleme | ADAMS yazılım eğitim notlarına ve ders sunumuna çalışılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | ADAMS programında temel parça çizimi ve uygulamaları | ADAMS yazılım eğitim notlarına ve ders sunumuna çalışılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Bağlantılar | ADAMS yazılım eğitim notlarına ve ders sunumuna çalışılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
7 | Analizde sınır koşulları belirleme | ADAMS yazılım eğitim notlarına ve ders sunumuna çalışılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | ADAMS yazılım eğitim notlarına ve ders sunumuna çalışılmalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | İlkel bağlantılar ve valf analizi | ADAMS yazılım eğitim notlarına ve ders sunumuna çalışılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Gelişmiş bağlantılar ve hidrolik kol analizi | ADAMS yazılım eğitim notlarına ve ders sunumuna çalışılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Analiz simülasyonu | ADAMS yazılım eğitim notlarına ve ders sunumuna çalışılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
12 | Analiz sonuçlarını grafiksel olarak raporlama | ADAMS yazılım eğitim notlarına ve ders sunumuna çalışılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | İtme ve kuvvet fonksiyonları | ADAMS yazılım eğitim notlarına ve ders sunumuna çalışılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Step fonksiyonları | ADAMS yazılım eğitim notlarına ve ders sunumuna çalışılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | ADAMS-CAR simülasyon uygulamaları | ADAMS yazılım eğitim notlarına ve ders sunumuna çalışılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ADAMS yazılım eğitim notlarına ve ders sunumuna çalışılmalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ADAMS yazılım eğitim notlarına ve ders sunumuna çalışılmalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ödev | 25 | 10 |
1. Ara Sınav | 75 | 30 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |