Genel Bilgi
Kod | YZ005 |
Ad | Python programlama dili ile veri analizi ve veri görselleştirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KARTAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Veri analizinin temel kavramlarını ve yöntemlerini öğreterek, Pyhton programlama dili yardımıyla verilerin istatistiksel ve görsel analizi ve yorumlanmasını gerçekleştirmek.
Dersin İçeriği
To teach the basic concepts and methods of data analysis and to perform statistical and visual analysis and interpretation of data with the help of Pyhton programming language.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
İlker Arslan, PYTHON ile Veri Bilimi, Pusula Yayıncılık Ve İletişim, 2021, 978-605-2359-64-8
Notlar
Volkan Taşçı, Python Eğitim Kitabı, Dikeyeksen Yayıncılık, 2021, 978-605-4898-70-1
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pyhton programlama dilinin temellerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri değerlendirir. |
ÖÇ03 | Veri analizi ve görselleştirme kullanılan popüler Python kütüphanelerini etkin kullanır. |
ÖÇ04 | Matematik veya bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Veri Bilimine Giriş | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tanımlayıcı istatistikler; Frekans Dağılımı, Merkezi Eğilim ve Değişkenlik Ölçüleri | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İstatistiksel Tahminleme ve Hipotez Testleri | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Python Temelleri | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Python Temelleri, devamı | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Numpy Kütüphanesi | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Pandas Kütüphanesi, Matplotlib Kütüphanesi | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Verinin hazırlanması, temizlenmesi ve işlenmesi | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Seaborn Kütüphanesi | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Seaborn ile veri görselleştirme | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ploty Kütüphanesi | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Nadir Kullanılan Görselleştirme Araçları | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Örnek Proje Uygulaması 1 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Örnek proje Uygulaması 2 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |