Genel Bilgi
Kod | YZ003 |
Ad | Bilgisayar Grafiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ULUS ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersi alan öğrenciye bilgisayar grafiklerinin oluşturulması becerisini kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bilgisayar grafiklerinin oluşturulması, tanımlanması ve gelişimi hakkındadır.
Dersin Ön Koşulu
Bir programlama diline hakim olmak.
Kaynaklar
JOHN F. HUGHES, ANDRIES VAN DAM, MORGAN MCGUIRE, DAVID F. SKLAR, JAMES D. FOLEY, STEVEN K. FEINER, KURT AKELEY. Computer Graphics, Principles and Practice. Third Edition. Addison-Wesley, 2013, ISBN-13: 978-0-321-39952-6 ISBN-10: 0-321-39952-8
Notlar
Ders slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar grafiklerinin gelişimini kavrar |
ÖÇ02 | Temel bilgisayar grafiği terminolojisini kullanır |
ÖÇ03 | Bilgisayar ekranında temel grafik objelerini (doğru parçası, çember, düzlem, vb.) görüntüler |
ÖÇ04 | 2 ve 3 Boyutlu transformasyonları grafik objelerine uygular |
ÖÇ05 | 2 ve 3 Boyutlu perspektif transformasyonları grafik objelerine uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar Grafiklerinin gelişimi | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Donanımsal ve yazılımsal algoritmalar | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tasarımdan ekrana dönüşüm | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tel çerçeve çizimi | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 2 Boyutlu transformasyonlar | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | 3 Boyutlu transformasyonlar | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | 3 Boyutlu transformasyonlar, devam | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Objelerin görüntülenmesinde öncelik | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Görünmeyen bölgelerin eliminasyonu | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kırpma algoritmaları | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bozunmaların tamiri | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Perspektif transformasyon | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Öğrenilen konuların uygulandığı yazılım | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Öğrenilen konuların uygulandığı yazılım, devam | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |