Genel Bilgi
Kod | SD0693 |
Ad | Hz. Muhammed'in Hayatı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hz. Peygamber'in hayatının ve davetinin dünya tarihindeki önemini kavrama ve Siyer ile ilgili temel bilgi birikimine sahip olmak
Dersin İçeriği
Hz. Muhammed'in doğduğu ortam, doğumu, çocukluğu, gençliği, ailesi, Peygamberliğinin örnekliği bağlamında Mekke ve Medine Dönemleri ve vefatı
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Sarıçam, İbrahim (2007): Hz. Muhammed ve Evrensel Mesajı, Ankara.
Notlar
1. Hamidullah, Muhammed (2004): İslam Peygamberi, İstanbul. 2. Önkal, Ahmet (2019): Muhtasar Siyer-i Nebi, Konya
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Peygamberimizin doğduğu coğrafyanın özelliklerini kavrayabilme. |
ÖÇ02 | Peygamberimizin davetine Mekkeli müşriklerin karşı çıkışlarının nedenlerini açıklayabilme. |
ÖÇ03 | Hz. Peygamber’in peygamberliğinden önceki dönemde Mekke ve civarında oluşan çevreyi ve şartlarını fark edebilme. |
ÖÇ04 | Hz. Peygamber’in risaletini yaymak amacıyla gerçekleştirdiği faaliyetleri ve bu konudaki uygulamalarını karşılaştırabilme. |
ÖÇ05 | Hz. Peygamber’in Arap Yarımadası’nda gerçekleştirdiği tebliğ faaliyetlerinin neticeleri hakkında fikirler üretebilme. |
ÖÇ06 | Hz. Peygamber’in Mekke Müşrikleri, Yahudiler ve Münafıklarla mücadelesinde takip ettiği siyaset arasında benzerlikler kurabilme. |
ÖÇ07 | Hz Peygamber'in örnek ahlakını açıklayabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İslam Öncesi İnsanlık Tarihine Genel Bir Bakış | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | İslam Öncesi Hicaz Bölgesi, ArapYarımadası ve Komşu Devletler. | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Hz. Muhammed´in Nesebi, Doğumu ve Çocukluğu. | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Gençliği ve Peygamberliği. | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Tebliğin İlk Yılları: Mekke Toplumunun Tepkisi ve Yaşanan Mücadeleler. | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Habeşistan´a Hicret, Sosyal Boykot Dönemi | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası |
7 | Akabe Biatları ve Medine´ye Hicret | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Medine´de Toplumsal Yapılanma ve Medine Sözleşmesi. | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası |
10 | Müşriklerle İlişkiler: Bedir, Uhud, Hendek Savaşları. | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Müşriklerle İlişkiler: Hudeybiye, Umretül-Kaza | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim |
12 | Müşriklerle İlişkiler: Mekke’nin Fethi, Huneyn, Taif, Müellefe-i Kulûb. | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Yahudilerle İlişkiler: Kaynuka, Nadir, Kureyza, Hayber. | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Bizansla Mücadelenin Başlaması: Mute, Tebük. | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | İslamiyet'in Arap YarımadasınaYayılması, Veda Haccı, Hz. Peygamber'in Rahatsızlanması, Vefatı, Kişiliği ve Örnek Ahlakı. | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |