SD0693 Hz. Muhammed'in Hayatı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0693
Ad Hz. Muhammed'in Hayatı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Üniversite Dersi
Etiket ÜOD Üniversite Ortak Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Hz. Peygamber'in hayatının ve davetinin dünya tarihindeki önemini kavrama ve Siyer ile ilgili temel bilgi birikimine sahip olmak

Dersin İçeriği

Hz. Muhammed'in doğduğu ortam, doğumu, çocukluğu, gençliği, ailesi, Peygamberliğinin örnekliği bağlamında Mekke ve Medine Dönemleri ve vefatı

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Sarıçam, İbrahim (2007): Hz. Muhammed ve Evrensel Mesajı, Ankara.

Notlar

1. Hamidullah, Muhammed (2004): İslam Peygamberi, İstanbul. 2. Önkal, Ahmet (2019): Muhtasar Siyer-i Nebi, Konya


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Peygamberimizin doğduğu coğrafyanın özelliklerini kavrayabilme.
ÖÇ02 Peygamberimizin davetine Mekkeli müşriklerin karşı çıkışlarının nedenlerini açıklayabilme.
ÖÇ03 Hz. Peygamber’in peygamberliğinden önceki dönemde Mekke ve civarında oluşan çevreyi ve şartlarını fark edebilme.
ÖÇ04 Hz. Peygamber’in risaletini yaymak amacıyla gerçekleştirdiği faaliyetleri ve bu konudaki uygulamalarını karşılaştırabilme.
ÖÇ05 Hz. Peygamber’in Arap Yarımadası’nda gerçekleştirdiği tebliğ faaliyetlerinin neticeleri hakkında fikirler üretebilme.
ÖÇ06 Hz. Peygamber’in Mekke Müşrikleri, Yahudiler ve Münafıklarla mücadelesinde takip ettiği siyaset arasında benzerlikler kurabilme.
ÖÇ07 Hz Peygamber'in örnek ahlakını açıklayabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İslam Öncesi İnsanlık Tarihine Genel Bir Bakış Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 İslam Öncesi Hicaz Bölgesi, ArapYarımadası ve Komşu Devletler. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Hz. Muhammed´in Nesebi, Doğumu ve Çocukluğu. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 Gençliği ve Peygamberliği. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Tebliğin İlk Yılları: Mekke Toplumunun Tepkisi ve Yaşanan Mücadeleler. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Habeşistan´a Hicret, Sosyal Boykot Dönemi Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası
7 Akabe Biatları ve Medine´ye Hicret Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Medine´de Toplumsal Yapılanma ve Medine Sözleşmesi. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası
10 Müşriklerle İlişkiler: Bedir, Uhud, Hendek Savaşları. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Müşriklerle İlişkiler: Hudeybiye, Umretül-Kaza Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim
12 Müşriklerle İlişkiler: Mekke’nin Fethi, Huneyn, Taif, Müellefe-i Kulûb. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 Yahudilerle İlişkiler: Kaynuka, Nadir, Kureyza, Hayber. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Bizansla Mücadelenin Başlaması: Mute, Tebük. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 İslamiyet'in Arap YarımadasınaYayılması, Veda Haccı, Hz. Peygamber'in Rahatsızlanması, Vefatı, Kişiliği ve Örnek Ahlakı. Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.01.2025 09:38