Genel Bilgi
Kod | BY526 |
Ad | Toprak Biyolojisinde Araştırma Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Burak KOÇAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı toprak biyotasının, toprakta üretilen enzimlerin, mikrobiyal canlıların dağılımını ve organik maddenin dönüşümünü araştıran yöntemleri açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin kapsamında topraktaki habitatlar ve biyotası ve bu biyotanın aktivitelerini nasıl tespit edilebildiği anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Paul, E.A. (2014) Soil Microbiology, Ecology and Biochemistry. Academic Press, Cambridge, 35-107. Schinner, F., Öhlinger, R., Kandeler, E., & Margesin, R. (Eds.). (2012). Methods in soil biology. Springer Science & business media.
Notlar
Paul, E.A. (2014) Soil Microbiology, Ecology and Biochemistry. Academic Press, Cambridge, 35-107. Schinner, F., Öhlinger, R., Kandeler, E., & Margesin, R. (Eds.). (2012). Methods in soil biology. Springer Science & business media.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toprağın temel fiziksel ve kimyasal özelliklerini özetler. |
ÖÇ02 | Toprakta yaşayan ve toprak mikroflorasının en önemli canlıları olan bakterilerin ve arkelerin temel yapıları ve metabolizmalarını özetler. |
ÖÇ03 | Toprakta yaşayan mantarların yaşamlarını ve ekolojilerini özetler. |
ÖÇ04 | Toprakta yaşayan faunanın biyoçeşitililiğini ve ekosistem fonksiyonlarındaki rollerini özetler. |
ÖÇ05 | Toprak biyotasının ve onların fonksiyonlarının araştırılmasında kullanılan fizyolojik yöntemlerini ortaya koyabilir. |
ÖÇ06 | Toprak biyotasının ve onların fonksiyonlarının araştırılmasında kullanılan biyokimyasal yöntemleri ortaya koyabilir. |
ÖÇ07 | Topraktaki karbon döngüsünde, organik maddenin dinamiklerinde ve oluşumunda kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilir. |
ÖÇ08 | Topraktaki azot mineralizasyonu ve immobilizasyonunda kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini özetleyebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 1 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 2 |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toprak habitatı: toprağın fiziksel ve kimyasal özelliklerinin özetlenmesi 1 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Toprak habitatı: toprağın fiziksel ve kimyasal özelliklerinin özetlenmesi 2 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Topraktaki bakterilerin ve arkelerin genel özellikleri 1 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Topraktaki bakterilerin ve arkelerin genel özellikleri 2 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Toprak mantarlarının oluşumu, filogenisi ve ekolojisi | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Toprak faunasının biyoçeşitliliği ve ekosistemdeki rolleri 1 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Toprak faunasının biyoçeşitliliği ve ekosistemdeki rolleri 2 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Toprak biyotasının ve fonksiyonlarının araştırılmasında kullanılan fizyolojik yöntemler 1 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Toprak biyotasının ve fonksiyonlarının araştırılmasında kullanılan fizyolojik yöntemler 2 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Toprak biyotasının ve fonksiyonlarının araştırılmasında kullanılan biyokimyasal yöntemler 1 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Toprak biyotasının ve fonksiyonlarının araştırılmasında kullanılan biyokimyasal yöntemler 2 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Toprakta karbon ve azot döngüsü: organik maddenin dinamikleri 1 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Toprakta karbon ve azot döngüsü: organik maddenin dinamikleri 2 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Toprakta karbon ve azot döngüsü: organik maddenin dinamikleri 3 | Güncel ders notları, internette makale ve literatür taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |