BDNZ118 Takım Sporları I (Futsal)

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ118
Ad Takım Sporları I (Futsal)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğretmen NURİ YILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğretmen NURİ YILDIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Futsal dersinin amacı öğrencilerin futsal temel teknik, taktik ve oyun kurallarını öğrenmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Futsal sporunun tarihçesi, teknikleri, taktikleri ve futsal oyun kuralları konularını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Futsal Teknik Taktik (Dr. Mehmet ALTIN) Türkiye Futbol Federasyonu (2023). Futsal Oyun Kuralları. Uluslararası Futbol Federasyon Birliği. Buğdaycı, S. ve Ocak, Y. (2012). Futsal (Salon Futbolu). Bedray Yayınevi.

Notlar

TFF Futsal Teknik-Taktik Ders Notları (2018)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Futsal oyun kurallarını açıklar
ÖÇ02 Futsala yönelik top kontrolü ve pas verme becerisi sergiler
ÖÇ03 Futsala yönelik çeşitli oyun durumlarında top sürme becerisini uygular
ÖÇ04 Futsal oyununda defansif stratejiler uygular
ÖÇ05 Futsala yönelik atak ve savunma becerileri sergiler
ÖÇ06 Futsala yönelik çeşitli pozisyonları (pivot, kanat, kaleci vb.) ve pozisyon oyuncularının özelliklerini açıklar
ÖÇ07 Futsal oyununda takım ile işbirliği içinde beceri sergiler
ÖÇ08 Futsal maçını taktiksel açıdan analiz ederek takımların güçlü ve zayıf yönlerini rapor eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Program içeriğinin açıklanması ve tartışma. İlgili kaynakları inceleme ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Branşın tarihçesi Futsalın tarihsel gelişimini gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Oyun kuralları Futsal maçı izleyerek kuralları listeleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Futsalda, topla tanışma ve top tutma teknikleri Futsalda top kontrolü bilgilerini gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
5 Pas ve top sürme tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları Futsal pas ve top sürme çeşitlerine yönelik önceki bilgileri gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
6 Aldatma ve şut tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları Futsalda aldatma ve şut tekniğine yönelik ön bilgileri gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
7 Kaleci tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları Futsalda kaleci tekniklerine yönelik ön bilgileri içerir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Futsala yönelik bilgi ve becerileri gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav, Ödev
9 Oyunla teknik uygulama Futsal teknik becerilerini ve oyuna yönelik bilgileri gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Problem Çözme
10 Futsalda oyun taktikleri Futsal oyun taktikleri ve futsal oyun taktiklerini karşılaştırmaya yönelik görüşlerini yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Futsalda drill çalışmaları yönelik kurallar Futsalda drill becerilerini geliştirmeye yönelik bilgileri gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 aktik çalışmalar (Savunma) Futsalda savunmaya yönelik ön bilgileri gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
13 Taktik çalışmalar (Hücum) Futsalda hücuma yönelik ön bilgileri gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
14 Taktik çalışmalar (Duran toplar) Futsalda duran toplara yönelik ön bilgileri gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
15 Futsal teknik, taktik ve oyun kurallarının nizami saha ve oyunda kullanımı Futsal teknik becerilerini ve oyuna yönelik bilgileri gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Futsala yönelik bilgi ve becerileri gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Futsala yönelik bilgi ve becerileri gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 02:43