Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | KDH532 |
| Ad | Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği II |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. EBRU GÖZÜYEŞİL |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
-Bu derste öğrenciye kadın sağlığının korunması, yükseltilmesi ve geliştirilmesi için kadına özgü fiziksel, psikososyal sorunlara yönelik bilgi ve becerilerin yeni gelişmelerin ışığı altında kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
-Kadın sağlığına özgü temel kavramların ayrıntılı olarak ele alınması, yaşam dönemlerini kapsayan kadın sağlığına ilişkin sorunları tanıma, çözümüne yönelik bilgi ve becerilerin güncel kanıtlar eşliğinde kazandırılmasını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
-Yok
Kaynaklar
--Nazik E. Doğum Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, 2022 Taşkın L. Doğum ve kadın sağlığı hemşireliği. 13. Baskı.Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi, 2016.
Notlar
https://library.cu.edu.tr/
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Yaşam dönemlerine göre kadın sağlığını ilgilendiren temel kavramları tanımlar. |
| ÖÇ02 | Kadının yaşam evrelerine göre karşılaşabileceği üreme sağlığı ve cinsel sağlık sorunlarını özetler. |
| ÖÇ03 | Kadının üreme sağlığı/cinsel sağlık sorunlarında hemşirelik bakımına yönelik beceri geliştirir. |
| ÖÇ04 | Kadın sağlığı ve hastalıkları alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder. |
| ÖÇ05 | Yaşam dönemlerine göre ülkemizdeki kadın sağlığı sorunlarını ve çözüm yollarını yorumlar. |
| ÖÇ06 | Ekip çalışmasını sürdürür. |
| ÖÇ07 | Hemşirelik uygulamalarında etik ilkeleri yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğindeki yeni yaklaşımları kullanır. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği uygulamalarına yansıtır. | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 4 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Adölesan dönemin özellikleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Adölesan dönemde üreme ve cinsel sağlık sorunları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Cinsel olgunluk döneminin özellikleri ve üreme ve cinsel sağlık sorunları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Üreme sistemi enfeksiyonları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Cinsel yolla bulaşan hastalıklar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası |
| 6 | Üreme siklusu anomalileri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Pelvik ağrı ve hemşirelik bakımı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 9 | Üreme organlarının yapısal ve fonksiyonel bozuklukları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Klimakterik dönemin özellikleri, üreme ve cinsel sağlık sorunları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Bening jinekolojik değişimler I | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Bening jinekolojik değişimler II | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Jinekolojik kanserler ve hemşirelik bakımı (Servik ve endometriyum kanseri) | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Jinekolojik kanserler ve hemşirelik bakımı (Over, vulva, vajina ve fallop tüpü kanserleri) | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Yaşlılık döneminin özellikleri, üreme ve cinsel sağlık sorunları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||