Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| HEMŞİRELİK (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | HEM730 |
| Ad | Yüksek Lisans Tezi |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 25 AKTS |
| Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Tez Çalışması |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ZEHRA ESKİMEZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ZEHRA ESKİMEZ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
- Bu ders hemşirelik felsefesi, profesyonellik, bakım kavramı, hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım, hemşirelik sınıflandırma sistemleri, Kanıta dayalı uygulama ve hemşirelik esasları dersi eğitim yöntem ve teknikleri konularını içermektedir.
Dersin İçeriği
-Bu dersin amacı öğrencinin hemşirelik bakım kavramı, sağlık ve hemşireliği etkileyen konuları inceleyerek hemşirelik felsefesi geliştirmesi ve hemşirelik esasları eğitimine ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazanmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
-ders dönemini başarıyla bitirmiş olmak
Kaynaklar
-Tez konusu ile ilgili hemşirelik literatürü
Notlar
-Yüksek Öğretim Kurulu Tez kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Gereksinim duyduğu bilgiye ulaşma becerisi geliştirmesi |
| ÖÇ02 | Araştırma sürecinde etik ve bilimsel değerleri dikkate alması |
| ÖÇ03 | Tez konusu ile ilgili bir sorunu çözmek için yöntem kurgulama ve geliştirme becerisi edinmesi |
| ÖÇ04 | Tezin uygulaması aşamasında karşılaştığı sorunlarda problem çözme becerini kullanabilmesi ve yeni yaklaşımlar geliştirebilmesi |
| ÖÇ05 | Sorumluluk alma ve aldığı sorumluluğu yerine getirmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 2 |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 3 |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 4 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 2 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-1 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 2 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-2 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 3 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-3 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 4 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-4 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 5 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-5 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 6 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-6 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım |
| 7 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-7 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 8 | Ara Sınavlar | İlgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 9 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-8 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 10 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-9 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 11 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-10 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 12 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-11 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 13 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-12 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 14 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-13 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 15 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar-14 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 7 | 210 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 20 | 400 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 626 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25,04 | ||
| AKTS | 25 AKTS | ||