Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| HEMŞİRELİK (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | HEM710 |
| Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Uzmanlik Alan |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ZEHRA ESKİMEZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ZEHRA ESKİMEZ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SERAP TORUN (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
-Anabilim Dallarında tez ve dönem projesi çalışmasına başlayan yüksek lisans öğrencileri için danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi, tartışılması.
Dersin İçeriği
-Anabilim Dallarında tez ve dönem projesi çalışmasına başlayan yüksek lisans öğrencileri için danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi, tartışılması.
Dersin Ön Koşulu
-yok
Kaynaklar
-Hemşirelik Temel Ders Kitapları -Yüksek Öğrenim Kurulu Tez Kataloğu
Notlar
-Alana/Derse/Konuya özgü hemşirelik kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Hemşirelikte araştırmanın önemini kavrar. |
| ÖÇ02 | Detaylı literatür taraması yapabilir |
| ÖÇ03 | Çalışılmakta olan konuya ilişkin bilgileri içeren kaynaklar bilir |
| ÖÇ04 | Akademik ilkeler doğrultusunda literatürden yararlanarak seminer şeklinde kapsamlı bilimsel bir rapor hazırlarlar. |
| ÖÇ05 | Çalışılmakta olan konuya ilişkin bilgileri içeren makale veya kitap ve diğer yayınlara ulaşmak onları değerlendirmek ve onlardan yararlanmak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 3 |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 3 |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 2 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 2 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Tez ile ilgili çalışma konuları-1 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 2 | Tez ile ilgili çalışma konuları-2 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 3 | Tez ile ilgili çalışma konuları-3 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 4 | Tez ile ilgili çalışma konuları-4 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 5 | Tez ile ilgili çalışma konuları-5 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 6 | Tez ile ilgili çalışma konuları-6 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 7 | Tez ile ilgili çalışma konuları-7 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 8 | Ara Sınavlar | kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 9 | Tez ile ilgili çalışma konuları-8 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 10 | Tez ile ilgili çalışma konuları-9 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 11 | Tez ile ilgili çalışma konuları-10 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 12 | Tez ile ilgili çalışma konuları-11 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 13 | Tez ile ilgili çalışma konuları-12 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 14 | Tez ile ilgili çalışma konuları-13 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 15 | Tez ile ilgili çalışma konuları-14 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 5 | 50 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||