Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
HEMŞİRELİK (YL) (TEZLİ) | |
Kod | HEM710 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ZEHRA ESKİMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ZEHRA ESKİMEZ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
-Anabilim Dallarında tez ve dönem projesi çalışmasına başlayan yüksek lisans öğrencileri için danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi, tartışılması.
Dersin İçeriği
-Anabilim Dallarında tez ve dönem projesi çalışmasına başlayan yüksek lisans öğrencileri için danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi, tartışılması.
Dersin Ön Koşulu
-yok
Kaynaklar
-Hemşirelik Temel Ders Kitapları -Yüksek Öğrenim Kurulu Tez Kataloğu
Notlar
-Alana/Derse/Konuya özgü hemşirelik kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hemşirelikte araştırmanın önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Detaylı literatür taraması yapabilir |
ÖÇ03 | Çalışılmakta olan konuya ilişkin bilgileri içeren kaynaklar bilir |
ÖÇ04 | Akademik ilkeler doğrultusunda literatürden yararlanarak seminer şeklinde kapsamlı bilimsel bir rapor hazırlarlar. |
ÖÇ05 | Çalışılmakta olan konuya ilişkin bilgileri içeren makale veya kitap ve diğer yayınlara ulaşmak onları değerlendirmek ve onlardan yararlanmak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez ile ilgili çalışma konuları-1 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Tez ile ilgili çalışma konuları-2 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Tez ile ilgili çalışma konuları-3 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Tez ile ilgili çalışma konuları-4 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Tez ile ilgili çalışma konuları-5 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Tez ile ilgili çalışma konuları-6 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Tez ile ilgili çalışma konuları-7 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Tez ile ilgili çalışma konuları-8 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Tez ile ilgili çalışma konuları-9 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Tez ile ilgili çalışma konuları-10 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Tez ile ilgili çalışma konuları-11 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Tez ile ilgili çalışma konuları-12 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tez ile ilgili çalışma konuları-13 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tez ile ilgili çalışma konuları-14 | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 5 | 50 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
AKTS | 5 AKTS |