AE355 Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Hentbol)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR.
Kod AE355
Ad Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Hentbol)
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA İNCE
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Hentbol oyunu için gerekli takım savunma taktiklerini geliştirmek.

Dersin İçeriği

Performans Testleri, Antrenman Periyotlaması, Antrenörlük Felsefesi, Yerleşik Savunma Sistemleri, Fazlalıkta ve Eksikle Savunma, Plaj Hentbolu ve Antrenmanı, Sezon Analizi ve Değerlendirmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

SEVİM Y. (2002).Hentbol Teknik- Taktik (4. Baskı). Nobel Yayınevi. ANKARA Çeliksoy M.A., Salman M.N. Hentbolu Temelleri Sayda Yayıncılık Bursa 2017 DORAK F. (1997) , Hentbol , Saray Tıp Kitapevleri, İZMİR.

Notlar

DORAK F. (1997) , Hentbol , Saray Tıp Kitapevleri, İZMİR.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hentbol oyun kurucu ve sporcu görevleri tasarlar
ÖÇ02 Adam adama ve takım savunması planlar
ÖÇ03 Savunma hücum markajlarını planlar
ÖÇ04 Bireysel planlama değerlendirir
ÖÇ05 Hentbol öğretim yöntemlerini bilir
ÖÇ06 Takım ve bireysel planlama görev analizlerini yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar .
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hentbolda Performans Testleri Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Hentbolda Antrenman Periyotlaması Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Hentbolda Antrenörlük Felsefesi Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
4 Hücumdan Savunmaya Dönüş Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Yerleşik Savunma (6:0, 5:1) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Yerleşik Savunma Sistemleri: (Adam Adama Savunma, 3:3) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Yerleşik Savunma Sistemleri: (3:2:1, 4:2) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Sınav Hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Yerleşik Savunma Sistemleri: (1:5, 5:0+1, 4:0+2) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Fazlalıkta Savunma Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Eksikle Savunma Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Plaj Hentbolu Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Plaj Hentbolu ve Antrenmanı Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Sezon Analizi ve Değerlendirmesi Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Genel Tekrar Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2025 12:59