Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR. | |
Kod | AE350 |
Ad | Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Hentbol) |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GONCA İNCE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hentbol oyunu için gerekli takım savunma taktiklerini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Genel Bilgi Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR. Kod AB438 Ad Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Hentbol) Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Yarıyıl 8. Yarıyıl Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta) AKTS 5 AKTS Yerel Kredi 3 Yerel Kredi Eğitim Dil Türkçe Seviye Lisans Dersi Tür Normal Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA İNCE Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. GONCA İNCE (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dersin Amacı / Hedefi Hentbol oyunu için gerekli takım savunma taktiklerini geliştirmek. Dersin İçeriği Performans Testleri, Antrenman Periyotlaması, Antrenörlük Felsefesi, Yerleşik Savunma Sistemleri, Fazlalıkta ve Eksikle Savunma, Plaj Hentbolu ve Antrenmanı, Sezon Analizi ve Değerlendirmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
SEVİM Y. (2002).Hentbol Teknik- Taktik (4. Baskı). Nobel Yayınevi. ANKARA Çeliksoy M.A., Salman M.N. Hentbolu Temelleri Sayda Yayıncılık Bursa 2017 DORAK F. (1997) , Hentbol , Saray Tıp Kitapevleri, İZMİR.
Notlar
1- Sevim,Y., Hentbol Teknik-Taktik, Gazi Yayınevi, 2002- Ankara. 2- Dorak, F., Hentbolde Kaleci, Saray Tıp Kitabevi 1994, İzmir; 3- IHF Journals 2010-2018
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yerleşik savunma sistemlerini bilir |
ÖÇ02 | Hücum ve savunma dirileri tasarlar |
ÖÇ03 | Hentbol oyun kurallarını tartışır |
ÖÇ04 | Adam adama savunma yapar |
ÖÇ05 | Maç analizini tasarlar |
ÖÇ06 | Müsabaka için oyuncuları değerlendirir |
ÖÇ07 | Rakip ve takım analizini değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hentbolda Performans Testleri | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Hentbolda Antrenman Periyotlaması | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Hentbolda Antrenörlük Felsefesi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Hücumdan Savunmaya Dönüş | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Yerleşik Savunma (6:0, 5:1) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Yerleşik Savunma Sistemleri: (Adam Adama Savunma, 3:3) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yerleşik Savunma Sistemleri: (3:2:1, 4:2) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Yerleşik Savunma Sistemleri: (1:5, 5:0+1, 4:0+2) | Sınav Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Fazlalıkta Savunma | Sınav Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Eksikle Savunma | Sınav Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Plaj Hentbolu ve kuralları | Sınav Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Plaj Hentbolu ve Antrenmanı | Sınav Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sezon Analizi ve Değerlendirmesi | Sınav Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Tekrar | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |