Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
HEMŞİRELİK PR. | |
Kod | HMS110 |
Ad | Kariyer Planlama |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Çiçek EDİZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile üniversite öğrencilerinin iş hayatının beklentileri konusunda kariyer farkındalığı oluşturmaları, öğrenim süreçlerini en iyi şekilde değerlendirerek mezuniyet sonrası çalışma hayatlarını planlamaları, niteliklerine uygun alanlarda iş ve meslek seçimi yapmaları ve kendi beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun alanlarda kariyerlerini şekillendirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Kariyer planlama, bireylerin hedefledikleri mesleki başarıya ulaşmak için izledikleri yol haritasını oluşturan önemli bir süreçtir. Kişisel yetenekler, ilgi alanları ve mesleki fırsatlar doğrultusunda yapılan doğru bir kariyer planlaması, hem iş hayatında sürdürülebilir başarı sağlar hem de motivasyonu arttırır. Kariyer hedeflerini belirlemek, gelişim alanlarını keşfetmek ve uzun vadeli stratejiler oluşturmak isteyenler için kariyer planlama çalışmaları önemli avantajlar yaratır.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için bulunmamaktadır.
Kaynaklar
https://karmer.gop.edu.tr/depo/menuler/birim_11898/duyurular_198/89e07439-672f-484e-a688-bca9b0a237f2/html_icerik/files/KP%20Ders%20Kitab%C4%B1.pdf
Notlar
https://ytnk.tv/egitim-detay/kariyer-planlama-dersi/3FF644FE-874B-4EC2-8E14-768F7B304356
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kariyer Planlama Dersi ile öğrenciler; Kariyer Merkezlerini ve faaliyetlerini tanır. |
ÖÇ02 | Kariyer Planlama Dersi ile öğrenciler; İlgili kavramları öğrenir, öz farkındalığını artırır. |
ÖÇ03 | Kariyer Planlama Dersi ile öğrenciler; Kariyer seçeneklerini ve kariyer planlamasına katkı sağlayacak faaliyetleri keşfeder. |
ÖÇ04 | Kariyer Planlama Dersi ile öğrenciler; Farklı sektörleri ve çalışma alanlarını tanır. |
ÖÇ05 | Kariyer Planlama Dersi ile öğrenciler; Uluslararası değişim programlarını keşfeder ve Yetenek Kapısı’nı tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kariyer Yolculuğun Başladı İlk Durak Kariyer Merkezi | Ders Notları | Yöntem Seçilmemiş |
2 | Bunları Biliyor Musunuz? (Zekâ ve Kişilik nedir) | Ders Notları | Yöntem Seçilmemiş |
3 | Bunları Biliyor Musunuz? (Kişisel Özellikler) | Ders Notları | Yöntem Seçilmemiş |
4 | Kariyer Yolunda Fark Yaratmanın Anahtarı: Beceriler | Ders Notları | Yöntem Seçilmemiş |
5 | Kariyer Nedir? | Ders Notları | Yöntem Seçilmemiş |
6 | Kariyerime Nasıl Hazırlanırım? | Ders Notları | Yöntem Seçilmemiş |
7 | Sektör Günleri: Ulusal Sivil Toplum Kuruluşları | Ders Notları | Yöntem Seçilmemiş |
8 | Ara Sınavlar | Ders Notları | Yöntem Seçilmemiş |
9 | Sektör Günleri: Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları | Ders Notları | Yöntem Seçilmemiş |
10 | Sektör Günleri: Kamu Sektörü | Ders Notları | Yöntem Seçilmemiş |
11 | Sektör Günleri: Özel Sektör | Ders Notları | Yöntem Seçilmemiş |
12 | Sektör Günleri: Akademi | Ders Notları | Yöntem Seçilmemiş |
13 | Sektör Günleri: Girişimcilik | Ders Notları | Yöntem Seçilmemiş |
14 | Yetenek Kapısı İlk Özgeçmişimi Yazıyorum | Ders Notları | Yöntem Seçilmemiş |
15 | Ders Değerlemesi ve Geri Bildirimler | Ders Notları | Yöntem Seçilmemiş |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Yöntem Seçilmemiş |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Yöntem Seçilmemiş |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 6 | 18 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 6 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |