Genel Bilgi
| Birim | DEVLET KONSERVATUVARI |
| OYUNCULUK PR. | |
| Kod | TYM109 |
| Ad | Ritmik ve Dans |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (32 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin kendi bedensel malzemesinin mesleki prensipler ölçüsünde gelişiminin sağlanması ve ritim duygusunun gelişmesi.
Dersin İçeriği
Hareket-ritim koordinasyonu. Vücut pozisyonları. Yürüyüş. Ritmik yürüyüş. Temel dans adımları. Yürüyüş ritim ilişkisi. Kontrollü hareket.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
i.E. Koh (1974), Osnovi na Schenicheskoto Dvijenie, Sofia: İzadatelstvo Nauka i İzkustvo
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Hareket-Ritim koordinasyonunu geliştirerek uygular. |
| ÖÇ02 | Vücut Pozisyonları üzerine çalışarak, kendi bedeni üzerine farkındalık sağlar. |
| ÖÇ03 | Vücut esnetme tekniklerini bilir ve uygular |
| ÖÇ04 | Yürüyüş - Ritim ilişkisini kavrar. |
| ÖÇ05 | Kontrollü hareket yaklaşımı içerisinde beden kontrolünü geliştirerek, önemini kavrayıp uygular. |
| ÖÇ06 | Eşli dansların temel adımlarını bilir ve uygular |
| ÖÇ07 | Tekli dansların temel adımlarını bilir ve uygular. |
| ÖÇ08 | Grup dansların temel adımlarını bilir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | 4 |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
| PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve ders planı hakkında görüşme | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 2 | Isınma Egzersizlerine giriş | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 3 | Isınma Egzersizleri üzerine çalışma ve uygulama | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 4 | Koordinasyon Egzersizlerine giriş | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 5 | Koordinasyon Egzersizleri üzerine çalışma-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
| 6 | Koordinasyon Egzersizleri üzerine çalışma-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Isınma ve Koordinasyon. Ritmik yürüyüş egzersizlerine giriş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Isınma ve Koordinasyon. Ritmik yürüyüş üzerinde farklı yönelişlere giriş. Diyagonal Yürüyüş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 9 | Isınma ve Koordinasyon. Ritmik yürüyüş üzerinde farklı yönelişler üzerine çalışma. Zigzag yönelişli yürüyüş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Isınma ve Koordinasyon. Ritmik yürüyüş üzerinde farklı yönelişler üzerine çalışma. Dairesel Yürüyüş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Ara sınav 1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 12 | Isınma ve Koordinasyon. Ritmik yürüyüş ile birlikte zıplama ve dönüş hareketlerine giriş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Isınma ve Koordinasyon. Ritmik yürüyüş ile birlikte farklı zıplama ve dönüş yönelişleri üzerine çalışma. Diyagonal - Düz yönelimler. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 14 | Isınma ve Koordinasyon. Ritmik yürüyüş ile birlikte farklı zıplama ve dönüş yönelişleri üzerine çalışma. Diyagonal - Zigzag yönelimler. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Dönem analizi ve genel tekrar 1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 16 | Dönem analizi ve genel tekrar. 2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 17 | Isınma ve Koordinasyon. Ritmik Yürüyüş, Zıplama ve dönüş koordinasyon çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 18 | Isınma ve Koordinasyon. Koreografiye giriş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
| 19 | Isınma ve Koordinasyon. Modern Dans üzerinde temel figür çalışmaları.-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
| 20 | Isınma ve Koordinasyon. Modern Dans üzerinde temel figür çalışmaları.-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
| 21 | Isınma ve Koordinasyon. Modern Dans üzerinde temel figür çalışmaları.-3 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
| 22 | Isınma ve Koordinasyon. Modern Dans üzerinde temel figür çalışmaları.-4 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 23 | Isınma ve Koordinasyon. Rock´ın Roll´a giriş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 24 | Isınma ve Koordinasyon. Rock´ın Roll üzerine çalışma ve birinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 25 | Isınma ve Koordinasyon. Rock´ın Roll üzerine çalışma ve ikinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 26 | Isınma ve Koordinasyon. Rock´ın Roll üzerine çalışma ve 3. ve 4. figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 27 | Ara sınav.2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 28 | Isınma ve Koordinasyon. Rock´ın Roll üzerine çalışma. Beşinci ve altıncı figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 29 | Isınma ve Koordinasyon. Rock´ın Roll üzerine çalışma. yedinci ve sekizinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 30 | Isınma ve Koordinasyon. Rock´ın Roll üzerine çalışma. dokuzuncu ve onuncu figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 32 | Final | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||