Genel Bilgi
| Birim | DEVLET KONSERVATUVARI | 
| OYUNCULUK PR. | |
| Kod | SSB203 | 
| Ad | Eskrim II | 
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (32 Hafta) | 
| AKTS | 3 AKTS | 
| Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek | 
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Kadir Atakan AKÇAY | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Kadir Atakan AKÇAY
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.) | 
Dersin Amacı / Hedefi
Sahne performansına yardımcı olarak, sahne üzerinde duruş, farkındalık, genel denge, yumuşaklık, konsantrasyon, koordinasyon, refleks, zamanlama, aksiyon-reaksiyon ilişkisi, ritim değişikliklerine uyum becerilerini geliştirerek, temel silahların (Kılıç, Flöre, Epe) kullanım yöntem ve teknikleri üzerine çalışarak eskrim sahnelerinin teknik ve artistik açıdan uygulanması.
Dersin İçeriği
Eskrim dersi; kılıç, flöre, epe ve bunların kullanımına ilişkin kuralları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
Dr. Naci Kalkan - Oyunlarla Eskrim
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Genel denge, yumuşaklık, konsantrasyon, koordinasyon, refleks, zamanlama, aksiyon-reaksiyon ilişkisi, ritim değişikliklerine uyum becerilerini geliştirerek uygular | 
| ÖÇ02 | Sahne üzerinde plastik, ritmik ve estetik olarak hareket etme becerisini kavrar ve uygular | 
| ÖÇ03 | Temel eskrim egzersizlerini uygular | 
| ÖÇ04 | Eskrimi tarihsel gelişimi ile kavrar | 
| ÖÇ05 | Temel eskrim bilincinin önemini kavrar | 
| ÖÇ06 | Doğru silah kullanım tekniklerini bilir ve uygular | 
| ÖÇ07 | Atak ve savunma tekniklerini bilir ve uygular | 
| ÖÇ08 | Tekrarlanabilir hareketler sergileyerek vücut olanaklarını geliştirir ve kullanır. | 
| ÖÇ09 | Kurulmuş eskrim sahne koreografisini teknik ve artistik açıdan uygular | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | 2 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | 5 | 
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
| PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerle tanışma ve yıllık ders planının tanıtımı | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap | 
| 2 | Silahlı mesafe çalışmaları-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma | 
| 3 | Silahlı mesafe çalışmaları-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 4 | Kontr - parad çalışmaları-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 5 | Kontr - parad çalışmaları-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 6 | Kontr - parad çalışmaları-3 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 7 | Kombine hareketlerle 4 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama (1) | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 8 | Kombine hareketlerle 4 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama (2) | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 9 | Kombine hareketlerle 6 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama (1) | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 10 | Kombine hareketlerle 6 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama (2) | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 11 | Kombine hareketlerle 8 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama (1) | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 12 | Kombine hareketlerle 8 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama (2) | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 13 | Kombine hareketlerle 7 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 14 | Ara sınav | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi | 
| 15 | Dönem analizi ve genel tekrar | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 16 | Dönem analizi ve genel tekrar. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 17 | Eskrimde flöre basit atak. Direkt Atak. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 18 | Eskrimde flöre basit atak. Degaje Atak. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 19 | Eskrimde flöre basit atak. Kupe Atak. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 20 | Eskrimde flöre basit atak. Kontr-Degaje Atak. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 21 | Ara sınav. | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi | 
| 22 | Eskrimde Flöre Birleşik Ataklar. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 23 | Sağ üst bölgeye birleşik ataklar.-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 24 | Sağ üst bölgeye birleşik ataklar.-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 25 | Sol üst bölgeye birleşik ataklar.-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 26 | Sol üst bölgeye birleşik ataklar.-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 27 | Sağ alt bölgeye birleşik ataklar.-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 28 | Sağ alt bölgeye birleşik ataklar.-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 29 | Sol alt bölgeye birleşik ataklar.-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 30 | Sol alt bölgeye birleşik ataklar.-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 32 | Final | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
                        | Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||