Genel Bilgi
| Birim | DEVLET KONSERVATUVARI | 
| OYUNCULUK PR. | |
| Kod | TYM315 | 
| Ad | Tarihi ve Karakter Dansları | 
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (32 Hafta) | 
| AKTS | 3 AKTS | 
| Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek | 
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İsmail DİKİLİTAŞ | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA  PANAYOTOVA PETROVA
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.) | 
Dersin Amacı / Hedefi
Sahne disiplini içerisinde tarihi ve karakter danslarını öğreterek, öğrencinin kendi doğal mekanizmasına karaktere dönüşümünde esneklik kazandırıp , yaşadığı dönemin karakteristik atmosferini algılayacak temel dans adımlarını öğretmek.
Dersin İçeriği
Tarihi Batı danslarında temel pozisyonlar. (Kollar ve ayaklar.) Dönemlere ait selamlama şekilleri. Tarihi danslar: Gavotte, Menuet, Polonaise, Vals, Polka, Kadril.
Dersin Ön Koşulu
TYM207 Ritmik ve Modern Danslar
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
i.E. Koh (1974), Osnovi na Schenicheskoto Dvijenie, Sofia: İzadatelstvo Nauka i İzkustvo
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Tarihsel dans formlarını bilir ve uygular. | 
| ÖÇ02 | Vücut Pozisyonları ekseninde çalışarak oyuncunun kendi bedeni üzerine estetik yaklaşımını kazanır, önemini kavrar ve uygular. | 
| ÖÇ03 | Farklı ritimlerde figürler kullanarak vücudunun dans alışkanlığı ve kültürünü geliştirir ve uygular. | 
| ÖÇ04 | Farklı çağlarda gelişen dans kültürünü öğrenerek, dönemsel atmosferin içinde karakterin bedensel formu üzerine yaklaşım sunar. | 
| ÖÇ05 | Tarihi dansların adımlarını bilir ve uygular | 
| ÖÇ06 | Karakter dansların adımlarını bilir ve uygular. | 
| ÖÇ07 | Tarihi ve karakter danslarında kullanılan selamlamaları bilir ve uygular. | 
| ÖÇ08 | Koreografik düzenlemelerle tarihi ve karakter danslarını dönem özelliklerine göre kullanır ve uygular. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | 3 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatının temel tekniklerini ve profesyonel alışkanlıklarını edinerek, sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumun değişik kitlelerine Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş ve sahne üzerinde doğal mekanizmasına sahip olmuş bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | 5 | 
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama ve imgesel yansıtma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
| PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki profesyonel gelişiminin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve toplum için örnek olacak şekilde etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 2 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise´e giriş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma | 
| 3 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma birinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 4 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma ikinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma | 
| 5 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma üçüncü figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 6 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma dördüncü figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma | 
| 7 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma beşinci ve altıncı figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 8 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma yedinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma | 
| 9 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma sekizinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 10 | Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma dokuzuncu figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma | 
| 11 | Isınma ve Koordinasyon. Menuet´e giriş ve birinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma | 
| 12 | Isınma ve Koordinasyon. Menuet üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma | 
| 13 | Isınma ve Koordinasyon. Menuet üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 14 | Ara sınav | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Bireysel Çalışma | 
| 15 | Dönem analizi ve genel tekrar | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 16 | Dönem analizi ve genel tekrar. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 17 | Isınma ve Koordinasyon. Polka´ya giriş ve birinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 18 | Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 19 | Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma dördüncü, beşinci ve altıncı figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 20 | Isınma ve Koordinasyon. Tarantella´ya giriş ve ana ritim tanıtımı. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 21 | Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma, birinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 22 | Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 23 | Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 24 | Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma, altıncı figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 25 | Ara sınav. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 26 | Isınma ve Koordinasyon. Mazurka´ya giriş ve birinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 27 | Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 28 | Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 29 | Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma altıncı figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 30 | Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma yedinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 32 | Final | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 65 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,60 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||