Genel Bilgi
Birim | DEVLET KONSERVATUVARI |
PİYANO PR. | |
Kod | KONS307 |
Ad | Sanat Sosyolojisi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Etiket | OB Ortak Dersler (Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Konservatuvar) S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler ilkel toplumdan günümüze kadarki geçen sürede sanatın geçirdiği evreleri uygarlıklar içindeki konumunu, gelişimini anlamayı,açıklamayı ve durumunu değerlendirmeyi gerçekleştirebileceklerdir.
Dersin İçeriği
Sanatın tanımı ve türleri, sanatın başlangıcından itibaren tarihi devirlere kadar ana hatları ile ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşulsuz
Kaynaklar
PROF. DR. İBRAHİM ARMAĞAN SANAT TOPLUMBİLİMİ İLERİ YAYINEVİ,1992.MahmutTezcan, Sanat sosyolojisi: giriş Anı Yayıncılık 2011
Notlar
Sanat Dergileri , Belgesel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanata sosyolojik açıdan bakabilmek. |
ÖÇ02 | Sanatı sosyal bir olgu olarak inceleyebilmek |
ÖÇ03 | Sanat toplum kültür ilişkisini kurabilmek. |
ÖÇ04 | Sanat formları dönemleri ve akımlarını sosyolojik açıdan analiz edebilmek |
ÖÇ05 | Sanatın toplumsal yönünü analiz eder. |
ÖÇ06 | Sanatın toplumsal hareketler içindeki işlevini sorgular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat Sosyolojisine Giriş | Kaynak araştırma, Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Toplumsal Yapı, Örgüt, Sistem Kavramları1 | Kaynak araştırma ,Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Toplumsal Yapı, Örgüt, Sistem Kavramları 2 | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım |
4 | Sanatın Kaynağı, Doğuşu-İlkel Toplum | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Sanatın Kaynağı,Doğuşu- Yerleşik Toplum | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Sanatın Kaynağı, Doğuşu Feodal Toplum | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Sanatın Kaynağı, Doğuşu-Sanayi Toplumu | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Sanatta Kurumlaşma 1 | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Sanatta Kurumlaşma 2 | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Ara sınav | Kaynak araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
11 | Geleneksel Toplum, Teknolojik Toplum | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | İleri Teknolojik Toplumlarda Sanat | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | 20.Y.Y. Sanat Örgütlenmesi | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Müzik Endüstrisi | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Kültür 1 | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Kültür 2 | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
17 | Kültür - Sanat ilişkisi | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
18 | Sanat Eğitimi | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
19 | Eleştiri ve teorileri 1 | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
20 | Ara sınav. | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
21 | Eleştiri ve teorileri 2 | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
22 | Sanatta Ulusallık ve Evrensellik | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
23 | Bilim Din Sanat | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
24 | Bilim ve sanatta özgürlük | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
25 | Çağdaş Toplumlarda Bilim ve Sanat | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
26 | Sanat Toplumsal Barış ve Demokrasi | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
27 | Yabancılaşma | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
28 | Sanat ve Sevgi | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
29 | Sanat Türlerinin Farklılığı ve Eşitsiz gelişmesi 1 | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
30 | Sanat Türlerinin Farklılığı ve Eşitsiz gelişmesi 2 | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
31 | Finale hazırlık | Kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
32 | Final | Kaynak araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |