Genel Bilgi
Birim | DEVLET KONSERVATUVARI |
ÜFLEMELİ VE VURMALI ÇALGILAR PR. | |
Kod | KONS315 |
Ad | Sanat Psikolojisi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Etiket | OB Ortak Dersler (Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Konservatuvar) S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanatın ve sanatçının tarihsel süreç içerisinde psikolojiyle olan doğal ilişkisini kavratmayı hedefler. Sanatçının öz yaşam öyküsünden çıkarak eserleri açıklar ya da eserdeki sembollerden yola çıkarak sanatçıyı açıklamaya çalışır. Aynı zamanda sanat psikolojisi disiplinler arası bir bilim dalıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders sanat eserinin yaratımının arkasındaki psikolojik nedenlerin anlaşılmasını sağlayan ve sanat eserinin alımlanmasına etki eden yaklaşımları içerir.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşulsuz
Kaynaklar
Sanata Giriş( Sıtkı M.Erinç, Ütopya Yayınevi) Sanat ve Sanatçılar Üzerine (Sıgmund FREUD, YPK)
Notlar
Sanat Dergileri, Belgesel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın ve Psikolojinin süreçlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Duyum ,duygu, algılama ve sanat eseri ilişkilerini tartışır. |
ÖÇ03 | Plastik sanatlarda, Müzikte ve Edebiyatta sanat eserinin soyut yapısının özelliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Sanat, Yansıtma, Taklit, Öykünme ilişkilerini tartışır. |
ÖÇ05 | Sanat yapıtı ile özneler arasındaki ilişkiyi tanımlar. |
ÖÇ06 | Sanatsal yaratım süreçlerini tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat Psikolojisine Giriş | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | 1 Sanat nedir? | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | 2 Sanat nedir? | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | 1 Sanat ve Psikoloji | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | 2 Sanat ve Psikoloji | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | 3 Sanat ve Psikoloji | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Sanatın Kökeni, Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce ile ilgisi 1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Sanatın Kökeni, Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce 2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
9 | Sanatın Kökeni, Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce ile ilgisi 3 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
|
11 | Sanatsal Yaratıcılık1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Sanatsal Yaratıcılık2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Sanatsal Yaratıcılık3 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Zeka ve Sanat İlişkisi1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Zeka ve Sanat 2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Zeka ve Sanat İlişkisi3 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
17 | Sanatçı, İzleyici1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
18 | Sanatçı, İzleyici 2 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
19 | Sanat Eseri | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
20 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
21 | Sanat ve İlham1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
22 | Sanat ve İlham2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
23 | Sezgi1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
24 | Sezgi2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
25 | Estetik Beğeni, Estetik Kaygı1 | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
26 | Estetik Beğeni, Estetik Kaygı2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
27 | Kişilik tanımları ve Sanat Eğitimi1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
28 | Kişilik tanımları ve Sanat Eğitimi 2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
29 | Kişilik tanımları ve Sanat Eğitimi3 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
30 | Kişilik tanımları ve Sanat Eğitimi4 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
31 | Finale hazırlık | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
32 | Final Sınavı | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |