KONS315 Sanat Psikolojisi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim DEVLET KONSERVATUVARI
ÜFLEMELİ VE VURMALI ÇALGILAR PR.
Kod KONS315
Ad Sanat Psikolojisi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Kültür
Etiket OB Ortak Dersler (Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Konservatuvar) S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sanatın ve sanatçının tarihsel süreç içerisinde psikolojiyle olan doğal ilişkisini kavratmayı hedefler. Sanatçının öz yaşam öyküsünden çıkarak eserleri açıklar ya da eserdeki sembollerden yola çıkarak sanatçıyı açıklamaya çalışır. Aynı zamanda sanat psikolojisi disiplinler arası bir bilim dalıdır.

Dersin İçeriği

Bu ders sanat eserinin yaratımının arkasındaki psikolojik nedenlerin anlaşılmasını sağlayan ve sanat eserinin alımlanmasına etki eden yaklaşımları içerir.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşulsuz

Kaynaklar

Sanata Giriş( Sıtkı M.Erinç, Ütopya Yayınevi) Sanat ve Sanatçılar Üzerine (Sıgmund FREUD, YPK)

Notlar

Sanat Dergileri, Belgesel


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanatın ve Psikolojinin süreçlerini açıklar.
ÖÇ02 Duyum ,duygu, algılama ve sanat eseri ilişkilerini tartışır.
ÖÇ03 Plastik sanatlarda, Müzikte ve Edebiyatta sanat eserinin soyut yapısının özelliklerini açıklar.
ÖÇ04 Sanat, Yansıtma, Taklit, Öykünme ilişkilerini tartışır.
ÖÇ05 Sanat yapıtı ile özneler arasındaki ilişkiyi tanımlar.
ÖÇ06 Sanatsal yaratım süreçlerini tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat Psikolojisine Giriş Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 1 Sanat nedir? Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 2 Sanat nedir? Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 1 Sanat ve Psikoloji Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 2 Sanat ve Psikoloji Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 3 Sanat ve Psikoloji Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Sanatın Kökeni, Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce ile ilgisi 1 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Sanatın Kökeni, Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce 2 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
9 Sanatın Kökeni, Yansıtma Özelliği ve Animistik Düşünce ile ilgisi 3 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
10 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
11 Sanatsal Yaratıcılık1 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Sanatsal Yaratıcılık2 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 Sanatsal Yaratıcılık3 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 Zeka ve Sanat İlişkisi1 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
15 Zeka ve Sanat 2 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Zeka ve Sanat İlişkisi3 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
17 Sanatçı, İzleyici1 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
18 Sanatçı, İzleyici 2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
19 Sanat Eseri Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
20 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
21 Sanat ve İlham1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
22 Sanat ve İlham2 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
23 Sezgi1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
24 Sezgi2 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
25 Estetik Beğeni, Estetik Kaygı1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
26 Estetik Beğeni, Estetik Kaygı2 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
27 Kişilik tanımları ve Sanat Eğitimi1 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
28 Kişilik tanımları ve Sanat Eğitimi 2 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
29 Kişilik tanımları ve Sanat Eğitimi3 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
30 Kişilik tanımları ve Sanat Eğitimi4 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
31 Finale hazırlık Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
32 Final Sınavı Kaynak Tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2025 01:45