Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| FRANSIZCA ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | FRAZ120 |
| Ad | Sözlü İletişim Becerileri 2 |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Fransızca |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. HELENE ÇAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kitap ya da film tanıtmaya dönük sözlü metin oluşturmak; sözlü basın metni üretmek
Dersin İçeriği
Kitap ya da film ile ilgili tanıtıcı, betimleyici ve eleştirel sözlü metin oluşturma; sözlü basın metni oluşturma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Barféty, M. & Beaujoin, P. (2005). Expression Orale 2. Paris: Clé International
Notlar
Chevallier-Wixler, D., Dayez, Y., Lepage, S. & Riba, P. (2006). Réussir le DELF B1. Paris: Didier
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Sözlü olarak film ya da kitap tanıtımı yapar |
| ÖÇ02 | Film ya da kitap ile ilgili betimleyici sözlü metin üretir |
| ÖÇ03 | Film ya da kitap ile ilgili anlatısal sözlü metin üretir |
| ÖÇ04 | Film ya da kitap ile ilgili eleştirel sözlü metin üretir |
| ÖÇ05 | Bilgileri birbirlerine eklemleyerek sözlü metin oluşturur |
| ÖÇ06 | Sözlü basın metni üretir |
| ÖÇ07 | Bilgilendirici sözel metin üretir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar | 2 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi bileşenleri listeler | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi uygular | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitsel içerik ve materyalleri kullanır ve uyarlar | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur | 1 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 1 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır | 1 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır | 1 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | 1 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar | 1 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşır | 1 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık kazandırma ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Film ya da kitap eleştirisi için sözlü metin üretme çalışmaları - konuya giriş ve sözlü metin örneklerini inceleme | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Film ya da kitap eleştirisi için sözlü metin üretme çalışmaları - kuramsal ve uygulamalı çalışmalar 1 | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Film ya da kitap eleştirisi için sözlü metin üretme çalışmaları - kuramsal ve uygulamalı çalışmalar 2 | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Film ya da kitap eleştirisi için sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 1 | Konu ile ilgili sözlü metin üretimi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Film ya da kitap eleştirisi için sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 2 | Konu ile ilgili sözlü metin üretimi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Film ya da kitap eleştirisi için sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 3 | Konu ile ilgili sözlü metin üretimi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Film ya da kitap eleştirisi için sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 4 | Konu ile ilgili sözlü metin üretimi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
| 9 | Sözlü basın metni üretme çalışmaları - konuya giriş ve sözlü metin örneklerini inceleme | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Sözlü basın metni üretme çalışmaları - kuramsal ve uygulamalı çalışmalar 1 | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Sözlü basın metni üretme çalışmaları - kuramsal ve uygulamalı çalışmalar 2 | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Sözlü basın metni üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 1 | Konu ile ilgili sözlü metin üretimi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Sözlü basın metni üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 2 | Konu ile ilgili sözlü metin üretimi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Sözlü basın metni üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 3 | Konu ile ilgili sözlü metin üretimi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Sözlü basın metni üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 4 | Konu ile ilgili sözlü metin üretimi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 80 | 32 |
| 1. Sözlü Sınav | 20 | 8 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 16 | 16 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||